طلاب هنرمند موردحمایت کانون‌های مساجد مازندران قرار می‌گیرند


طلاب هنرمند موردحمایت کانون‌های مساجد مازندران قرار می‌گیرند

حجت‌الاسلام علیخانی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان مازندران حمایت از طلبه‌هایی که فعالیت هنری و دینی شامل فعالیت در عرصه نمایش، سرود، فیلم‌سازی و... دارند را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «محمود علیخانی» امروز (۲۵ دی) در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه مازندران بابیان اینکه از زمان فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد نگاه دولتی از مساجد برداشته شد و این کانون‌ها به‌عنوان نهادی غیردولتی خدمات دینی فرهنگی به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌کنند، گفت: در کانون‌های مساجد شبکه‌سازی نیروهای مؤمن و انقلابی را پیگیریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران به فعالیت یک هزار و 164 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان مازندران اشاره کرد و افزود: عضویت در سامانه بچه‌های مسجد کشور و ثبت فعالیت‌های کانون‌ها در طرح ملی فهما در دست اجرا است تا از این طریق فعالیت‌های مسجدی ارائه و سایرین الگو گیری کنند.

به گفته حجت‌الاسلام علیخانی تاکنون 119 هزار و 957 نفر از مازندرانی‌ها با ورود به سامانه بچه‌های مسجد به طرح ملی «فهما» پیوستند.

وی بابیان اینکه تعدادی از کانون‌های مساجد استان نمونه کشوری هستند، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری اخلاص مسجد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و شهید علی گرائیلی مسجدالنبی (صلی‌الله علیه و آله و سلم)، هر دو از شهرستان قائم‌شهر در جایگاه برتر کشوری قرار دارند.

حجت‌الاسلام علیخانی بابیان اینکه کانون‌های مساجد استان مجری مسابقات کشوری طرح تفسیر کوتاه جزوهای هفت و هشت قرآن کریم هستند، یادآور شد: همچنین با توجه به سرانه پایین کتاب‌خوانی کشور طرح شنبه‌های کتاب در مساجد استان در دست اجرا است.

وی به اجرای طرح تلاوت نور به همراه ترجمه و تفسیر قرآن روزانه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد استان اشاره کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را پیگیریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران اظهار کرد: برای فعالیت روحانیون و طلبه‌های جوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آمادگی کامل داریم.

وی خاطرنشان شد: کانون‌های مساجد استان حمایت طلبه‌هایی که فعالیت هنری و دینی شامل فعالیت در عرصه نمایش، سرود، فیلم‌سازی و... دارند را در دستور کار دارد.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند