آیت‌الله رسولی محلاتی از حامیان اصلی تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) بود/ سرّ توفیق او در مدیریت مسجد


آیت‌الله رسولی محلاتی از حامیان اصلی تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) بود/ سرّ توفیق او در مدیریت مسجد

حجت‌الاسلام میرلوحی با بیان‌اینکه آیت‌الله رسولی محلاتی جزو نخستین افراد همراه با آیت‌الله مهدوی کنی در تاسیس و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) بود، گفت: اهتمام به مطالعه و پژوهش و اطاعت از ولایت فقیه آن مرحوم را در عرصه‌های مختلف موفق کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مصطفی میرلوحی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت الله رسولی محلاتی، شخصیتی چندبعدی بود، اظهار کرد: ایشان در هر حوزه ای وارد شد اعم از تالیف، پژوهش، امامت جماعت مسجد و مسئولیت های فرهنگی، بهترین عملکرد را داشت.

رئیس هیئت موسس کانون دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) افزود: موفقیت آقای رسولی محلاتی در همه فعالیت ها و مسئولیت هایشان الگویی از مدیریت اسلامی برای ما است با وجود این، اعتمادی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به ایشان داشتند، درخشان ترین نقطه در زندگی آن مرحوم است.

وی در ادامه با بیان اینکه تالیفات آیت الله رسولی محلاتی بسیار دقیق و متقن به نگارش درآمده است، گفت: برخی از آثار ایشان در دانشکده های دانشگاه امام صادق (ع) مورد استفاده دانشجویان قرار گرفته است. ضمنا ایشان جزو نخستین افراد در همراهی با آیت الله مهدوی کنی در تاسیس و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) بود.

میرلوحی ادامه داد: آیت الله رسولی محلاتی تمام عمر خود را وقف خدمت به اشاعه معارف قرآن و اهل بیت (ع) کرد و بخش مهمی از زندگی ایشان نیز صرف مبارزه با رژیم طاغوت و بنیان گذاشتن نظام جمهوری اسلامی شد.

وی تاکید کرد: مرحوم رسولی محلاتی همواره در خط امام و رهبری بود و هیچ گاه مواضع تند و غیراصولی دباره حوادث مختلف کشور نداشت. همین روحیه، ایشان را به فردی مورد احترام نزد گروه های مختلف سیاسی کشور تبدیل کرده بود؛ این واقعیت در مراسم تشییع ایشان به وضوح مشاهده شد.

رئیس هیئت موسس کانون دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) در پایان گفت: از دلایل موفقیت آیت الله رسولی محلاتی در دوران مختلف حیات انقلاب و در عرصه های مدیریت مسجد، مسئولیت در سمت های مختلف و خدمت به مردم، اهتمام به مطالعه و پژوهش و اطاعت از ولایت فقیه بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته