تهیه مصالح ساختمانی از خاکستر آتشفشان در فیلیپین


تهیه مصالح ساختمانی از خاکستر آتشفشان در فیلیپین

خاکستر‌های اتشفشانی از جا‌های مختلف جمع آوری و در کارخانه‌های آجرسازی به بلوک های خاکستری تبدیل می‌شود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مردم فیلیپین تهدید آتشفشانی را به فرصت ساختمان سازی تبدیل کردند.
فوران کوه آتشفشانی در فیلیپین در روز‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای مردم بوجود آورد و سبب فرار هزاران نفر از خانه و زندگی خود شد. فوران این کوه آتشفشانی باعث شد انبوهی از خاکستر و گدازه‌ های آتشفشانی از دهانه کوه خارج و در مناطق نزدیک این کوه پخش شود. مقامات محلی درباره وقوع انفجار‌های بیشتر و خطرناک‌تر در روز‌های آینده هشدار داده اند و سطح هشدار را همچنان بالا نگاه داشته اند.
حالا مردم مناطق مذکور در حالی به خانه هایشان بازمی گردند که با انبوهی از خاکستر روی خانه هایشان مواجه هستند. اما مردم یکی از این مناطق، خاکستر انبوه را به فرصت تبدیل کرده اند. آن‌ها از خاکستر عظیمی که شهر و روستایشان را فراگرفته است به نوعی مصالح ساختمانی تبدیل کرده اند و از آن برای ساخت آجر‌های ساختمان سازی تبدیل کرده اند. خاکستر‌های اتشفشانی از جا‌های مختلف جمع آوری می‌شود و در کارخانه‌های آجرسازی به اجر‌های خاکستری تبدیل می‌شود. مسئولان این کارخانه‌ها می‌گویند همواره باید ابتکار داشت و تهدید را به فرصت تبدیل کرد. از این آجر‌ها برای بازسازی مدارس فیلیپین استفاده می‌شود و درامد‌های حاصل از این کار نیز برای کمک به کسانی استفاده می‌شود که در این فوران آتشفشانی شاهد وارد شدن اسیب به خانه و زندگی خود بودند. این اقدام خیرخواهانه با واکنش‌های مثبت بسیاری همراه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا