پسردار شدن با جوش شیرین!؟


پسردار شدن با جوش شیرین!؟

آیا شستشوی واژن با جوش شیرین برای مادر و در آینده برای جنین خطرناک هست یا خیر؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من 30 سال دارم و 3 سال هست ازدواج کردم و پسر می خواهم. این اولین بارداری من می شود. آیا شستشوی واژن با جوش شیرین برای مادر و در آینده برای جنین خطرناک هست یا خیر؟ چون تو سایت خواندم که ممکن هست باعث ناقص شدن نوزاد شود و یا ممکن هست باعث کشته شدن اسپرم ها شود. صحت دارد دارد یا خیر؟

پاسخ دکتر الهام هاشمیان نائینی، جراح و متخصص زنان و زایمان:
شست و شوی واژن با آب حاوی جوش شیرین معمولا برای تعیین جنسیت جنین توصیه می شود. البته صد درصد جواب نمی دهد و ممکن است خطا داشته باشد. برای انجام این کار باید پیش از اقدام به مقاربت، محیط واژن را با محلول آب و جوش شیرین قلیایی کنید. به این ترتیب که یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب بریزید تا حل شود.
سپس این محلول را با سرنگ ۵ سی سی بدون سوزن ۵-۴ بار به داخل واژن خود تزریق کنید. این کار هم یک نوع ضد عفونی برای واژن محسوب می شود و هم احتمال اینکه جنین پسر شود را بالا می برد، فقط از تمیز بودن آب و استریل بودن سوزن مطمئن شوید و بعد این شست و شو را انجام دهید. با این روش شانس پسر شدن جنین بالا می رود ولی نمی توان خیلی روی این روش حساب باز کرد و قطعی نیست.
البته شستشوی واژن با جوش شیرین هم محدودیت دارد و در صورتی که در به کار گیری این روش افراط کنید تعادل PH واژن را بر هم خواهد زد.
هیچ کدام از دستورالعمل هایی که برای تعیین جنسیت جنین توصیه می شوند قطعی نیستند و همیشه جواب نمی دهند. اگر می خواهید صد در صد جنین پسر باشد باید از روش های آزمایشگاهی مانند آی وی اف استفاده کنید که اگر جواب بدهد و باردار شوید، جنسیت به دلخواه شما خواهد بود.
اما در مورد روش های خانگی؛ ۱. از چند ماه قبل از بارداری هم خودتان و هم همسرتان از خوردن لبنیات و ترشی جات بپرهیزید. ۲. در شب‌هایی که احتمال تخمک گذاری بیشتر است مقاربت داشته باشید. در صورتیکه پریود منظم و ۲۸ روزه دارید، معمولا ۱۴ روز مانده به زمان پریود بعدی است. برای تعیین تاریخ تخمک گذاری از کیت تخمک گذاری هم می توانید استفاده کنید. ۳. پیش از مقاربت محیط واژن را با محلول آب و جوش شیرین قلیایی کنید. محلول را با سرنگ ۵ سی سی بدون سوزن به داخل واژن خود تزریق کنید.
با این مجموعه عوامل تا حدی شانس پسر شدن جنین بالا می رود، ولی هیچ روش خانگی صد در صد نیست.

پسردار شدن با جوش شیرین!؟
مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
حتما از حدود 6-5 ماه قبل از بارداری اصول تغذیه ای را رعایت فرمائید. جنین پسر بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیوم مقدار مصرف روزانه سدیم معادل ۵/۰ گرم است که رژیم های غذایی معمولا تا ۴ برابر این مقدار را به بدن می رسانند.
می توانید برای پسردار شدن بعضی از خوراکی ها را بیشتر مصرف کنید، استرس کمتری داشته باشید و همین طور به سبک های خاصی روابط زناشویی خود را انجام دهید.

این خوراکی‌ها احتمال پسر شدن جنین را بیشتر می‌کند
خیارشور، پنیرشو، تره و اسفناج، زردآلو، موز، خرما طالبی، پرتقال، چغندر، هلو، زیتون، جوانه ها، غلات صبحانه، برشتوک، کنجد، نان گندم سفید مثل بربری و باگت، عسل، نوشابه، آب نبات، بیسکوئیت، مصرف ویتامین آ که البته در جگر وجود دارد، فلفل سیاه، نمک طعام
کشمش، قیصی، مرکبات، چغندر قرمز (لبو)، توت فرنگی و تمشک، انجیر، همه حبوبات به جز عدس، ذرت، نارنگی، خربزه، مغزها به صورت نمکی و پسته، گیلاس، چیپس و پفک، مربا، فندق، نارگیل، حلوا، باقالی با نمک، حلوا شکری، ارده، سینه مرغ ،کنسرو ماهی، بادمجان، تخم افتابگردان، تخم کدو
جوانه ها، زعفران، حبوبات، هل، ذرت، دانه های روغنی، کره، کنگر فرنگی، سیب زمینی پخته و غذاهای نمکی را افزایش دهید.
در غذاهای دریایی، جگر گوساله و کنسروها میزان نمک بیشتر از بقیه غذاهاست.
مادرانی که قبل از بارداری صبحانه مفصل تر و غنی از غلات استفاده می کنند و رژیم پرکالری دارند احتمال پسر بودن نوزادشان بیشتر است.
دقت کنید این رژیم باید قبل از بارداری انجام شود و بعد از بارداری باید این رژیم تغییر کند. خانمها بایستی مصرف غذاهایی که در رژیم دخترزایی است را به حداقل کاهش دهند. (این رژیم نباید بیشتر از 6 ماه ادامه یابد)
مصرف روزانه یک قرص اسید فولیک و ویتامین C توسط آقایان و ترک سیگار (در صورت اعتیاد به سیگار) از 3 ماه قبل از بارداری برای پسر دار شدن محیط واژن در حین لقاح بایستی قلیائی باشد.
بنابراین اولا زمان مقاربت باید روز تخمک گذاری انجام گردد دخول بایستی عمیق باشد و خانم به ارگاسم برسد همچنین خانمها قبل از لقاح از محلول جوش شیرین رقیق شده با آب برای شستشوی خود استفاده کنند.
رعایت رژیم غذایی پسردار شدن در موارد فشار خون بالا، ناراحتی های قلبی و نارسایی های کلیوی ممنوع است.

استرس کمتر برای پسردار شدن
شغل پدر بچه به شدت در فرزند آوری زوج تاثیر دارد. آمار ها نشان می دهند احتمال پسردار شدن در افرادی که در محیط های استرس زا کار می کنند و در معرض آلودگی های مختلف مانند دود سیگار یا کشیدن سیگار هستند، کمتر است.
مثلا شغل هایی مانند رانندگی، تکنیسین های کارخانه های بزرگ و حتی خلبان ها که دائما در استرس اند بیشتر دختردار می شوند.

خوردن لیمو بیشتر
لیمو در دسته مرکبات است و همه فکر می کنند این میوه بدن را اسیدی می کند اما این باور غلط است. با خوردن لیمو محیط بدن قلیایی می شود و احتمال پسردار شدن زیاد می شود.
پس اگر می خواهید پسردار شوید حتما لیمو را در رژیم غذایی خود جای دهید.
بهترین روش استفاده لیمو درست کردن لیموناد تازه بدون شکر است. هرگز لیمو را با شکر استفاده نکنید چون بدن شما اسیدی می شود و نتیجه عکس می گیرید. استفاده آبلیمو همراه با سالاد هم توصیه می شود.

پسردار شدن با جوش شیرین!؟
بیشتر ژلاتین بخورید
یکی از روش های پسردار شدن افزایش سطح تستسترون بدن است. هر چه سطح تستسترون در بدن بیشتر باشد احتمال داشتن فرزند پسر بیشتر است. مصرف ژلاتین را در برنامه روزانه خود جای دهید.
خوردن ژلاتین باعث به وجود آمدن آمینو اسید های زیادی در بدن می شود و به هضم راحت تر غذا کمک می کند. از طرفی هم اسپرم هایی که در محیط های مغذی نگه داری می شوند احتمال پسر شدن فرزند را.

یک نوزاد پسر تصور کنید
حالت روانی زن هم در این زمان مهم است. بهتر است که وی آمادگی برای رابطه جنسی داشته باشد و پیش از آن تحریک جنسی شده باشد و مرد نیز با میل کامل و تحریک جنسی به انجام رابطه جنسی بپردازد. تصورات و تخیلات زن و مرد در حین رابطه هم تأثیر دارد.
اگر هر دو به نوزادی پسر فکر کنند احتمال پسر شدن آن بیشتر است، حتی ممکن است که شکل کودک در آینده به شکل آن چه که در آن لحظه می دیدند یا فکر می کردند در آید.
نگاه کردن پیش از اقدام به بارداری و هنگام رابطه به تصویر پسر در این امر موثر است.
می توان گفت، نگاه کردن به عکس کودک پسر و فکر کردن به پسران در هنگام نزدیکی می تواند موجب پسر شدن جنین گردد.

پسردار شدن و رابطه زناشویی
اگر شما دوست دارید که پسردار شوید، حتما دنبال راه هایی هستید که این شانس را زیاد کند.
یکی از این روش ها نوع رابطه جنسی و زمان انجام آن است. اگرچه هیچ مدرک علمی و مستندوجو ندارد که نشان دهد که زمان و پوزیشن رابطه جنسی بتواند روی جنسیت کودک اثرگذار باشد.
اما از نسل ها قبل نیز راه های پیشنهاد شده است که شاید این شانس و احتمال را برای شما زیاد کند نه اینکه بطور قطعی جوابگو باشد.

تئوری چگونگی پسردار شدن
در یک اسپرم دو نوع کروموزم x و y وجود دارد. قرار گرفتن هر کدام از این کروموزوم ها در کنار کروموزوم تخمک تعیین کننده جنسیت جنین است. تقریبا تمام خواص ژنتیکی نوزاد نیز از همین کروموزوم ها منتقل می شود.
طبق مطالعات انجام شده کروموزومی که باعث پسر شدن جنین می شود بسیار کوچک تر، سریع تر و ضعیف تر از همتای خود است و این کروموزوم می تواند برای مدت طولانی تری زنده بماند و در بدن مادر بیشتر طول عمر دارد.

مرحله اول: نوع پوزیشن نزدیکی
برای داشتن جنین پسر بهتر است که نزدیکی شما بصورت نفوذ عمیق و باشدت باشد شاید از نظر احساسی رابطه خوبی نباشد اما هرچه اسپرم آزاد شده به دهانه رحم نزدیک تر باشد سریع تر خود را با تخمک رسانده و کروموزوم پسر به تخمک خود را سریع نزدیک میکند.
در اینجا سه پوزیشن را به شما معرفی میکنیم که باعث میشود اسپرم با شدت بیشتری وارد رحم شود.

1- سبک Doggy
این موقعیت یکی از بهترین موقعیت ها برای باردار شدن پسر است. در این پوزیشن شما چهارزانو می نشینید و همسرتان در پشت شما قرار گرفته و از پشت اسپرم را وارد رحم میکند.
در این موقعیت اسپرم راه کمتری را طی میکند و سریعتر به دهانه رحم می رسد.

2- سبک ایستاده
این هم یکی از پوزیشن هایی است که می تواند به پسر شدن جنین کمک کند. نزدیکی در حالت ایستاده است. در این حالت اسپرم برخلاف جاذبه زمین خود را سریع تر به تخمک می رساند.
در این پوزیشن اگر همسرتان قادر است شما را بلند کند و باهم رابطه داشته باشید.
اگر نمیتواند شما به دیوار تکیه بزنید و باهم رابطه داشته باشید. در این صورت نیز کروموزوم پسر سریعتر خود را به کروموزوم تخمک می رساند.

3- سبک stradding
در این سبک شما دراز کش و یا نشسته بر روی تخت هستید. این موقعیت نیز کمک میکند تا اسپرم پسر سریعتر خود را به تخمک برساند. اما این سبک کمی دشوار است اگر دو حالت قبلی را نتوانستید اجرا کنید.
این مرحله را انجام دهید. همه این موارد تنها به شما کمک میکند و روش تضمینی و قطعی نیست.

مرحله دوم: بهترین زمان نزدیکی برای پسردار شدن
حتما باید به زمان تخمک گذاری نزدیک باشد. زمان تخمک گذاری خود را یاداشت کنید.
در همان روز تخمک گذاری احتمال پسردار شدن بسیار بالاست. اگر چند روز قبل از تخمک گذاری رابطه داشته باشید اسپرم ها تا آن روز از بین رفته و یا اسپرم دختر زنده می ماند.
شما حتما نشانه های تخمک گذاری را بشناسید که دقیق در آن روز نزدیکی داشته باشید. بنابراین 12 ساعت بعد از تخمک گذاری بهترین زمان برای پسردار شدن و چند روز بعد از روز تخمک گذاری بهترین زمان برای دختر دار شدن است.

پسردار شدن با جوش شیرین!؟
مرحله سوم: نوع لباس زیر همسرتان
شاید شنیده اید که نوع لباس زیر مردان نیز در پسردار شدن ممکن است کمک کننده باشد. اگر چه هیچ گونه سند علمی در این زمینه وجود ندارد اما قدیمی ها به این قضیه معتقد بودند.
بنابراین بعنوان یک نیروی کمک کننده قابل استفاده است.
استفاده از لباس زیری که بیضه را خیلی گرم نکند اما تنگ و فشرده باشد باعث زنده مانده کروموزم پسر در اسپرم میشود. درحالیکه گرم نگه داشتن بیضه ها باعث تولید بیشتر اسپرم میشود.

مرحله چهارم: ارگاسم زن و پسر دار شدن
از قدیم می گویند ارگاسم زن بهترین زمان برای پسردار شدن است. در هنگام ارگاسم زن مواد قلیایی در واژن ترشح میکند که این کمک میکند کرموزوم x اسپرم بیشتر زنده بماند.
بهتر است شما قبل از همسرتان به ارگاسم برسید.
همچنین برای قلیایی کردن محیط واژن بهتر است نیم ساعت قبل از نزدیکی دوش بگیرید. و برای دختر دار شدن باید 24 ساعت قبل از نزدیکی دوش بگیرید تا محیط واژن اسیدی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس