تویوتا، بزرگ‌ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا


تویوتا، بزرگ‌ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

پس از چالش‌های زیادی که در سال‌های پیشین وجود داشت سرانجام تسلا روی غلتک افتاده است. ظرفیت تولید تسلا مدل 3 به میزان تقاضای آن رسیده و کارخانه جدید این خودروساز در شانگهای چین عملیاتی شده است. دومین کارخانه خارج از آمریکا هم به زودی در نزدیکی برلین آلمان افتتاح خواهد شد. نکته مهم دیگر … The post تویوتا، بزرگ‌ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا...

پس از چالش‌های زیادی که در سال‌های پیشین وجود داشت سرانجام تسلا روی غلتک افتاده است. ظرفیت تولید تسلا مدل 3 به میزان تقاضای آن رسیده و کارخانه جدید این خودروساز در شانگهای چین عملیاتی شده است. دومین کارخانه خارج از آمریکا هم به زودی در نزدیکی برلین آلمان افتتاح خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه ارزش تسلا در حال حاضر بیشتر از ارزش دو شرکت جنرال موتورز و فورد می‌باشد. این عملکرد برای شرکتی که در سال 2003 تأسیس شده بسیار خوب می‌باشد.

تویوتا، بزرگ‌ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

برخی کارشناسان اقتصادی و صنعت خودرو اعتقاد دارند تسلا تهدیدی فوق‌العاده برای خودروسازان رده میانی است. درست یا نادرست بودن این پیش‌بینی در آینده مشخص خواهد شد اما خودروساز دیگری هم وجود دارد که با محصولات الکتریکی شده خود در بازار حضور پررنگی دارد. نام این کمپانی تویوتا است. فوربس اخیراً به آمار و نتایجی دست یافته که خودش کاملاً گویای موضوع است.

تویوتا، بزرگ‌ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

فروش محصولات هیبریدی تویوتا در سال 2019 با افزایش 28.7 درصدی در آمریکا روبرو شد درحالی‌که محصولات هیبریدی لکسس نیز رشد فروش 43.1 درصدی را ثبت کردند. تویوتاهای هیبریدی در سال 2019 به خانه 274,550 آمریکایی راه یافتند درحالی‌که فروش تسلا در سال پیش و در آمریکا حدود 200 هزار خودرو بوده است.

به یاد داشته باشید که تویوتا نسخه‌های غیر هیبریدی قوی‌ترین خودروهای خود همچون کراس اوور راو 4 را عرضه می‌کند. مشتریان اما به تویوتا راو 4 هیبریدی علاقه زیادی نشان داده‌اند. در کل 92,500 دستگاه راو 4 هیبریدی در سال 2019 به فروش رفته که افزایش 92.3 درصدی نسبت به سال 2018 را نشان می‌دهد.

موضوع احساس‌برانگیز اینکه تویوتا راو 4 هیبریدی با مشوق 7,500 دلاری عرضه نمی‌شود. البته باید گفت این مشوق برای محصولات تسلا هم در 31 دسامبر 2019 به پایان رسیده است. تنها تویوتا پریوس پرایم پلاگین هیبریدی است که شامل مشوق‌های دولتی بوده هرچند به خاطر باتری کوچک و برد الکتریکی کم، تنها 4,500 دلار مشوق دولتی برای آن قابل پرداخت است.

فوربس پیش‌بینی می‌کند حدود 95 درصد فروش محصولات الکتریکی شده تویوتا در آمریکا از نوع هیبریدی عادی هستند. مهم‌تر اینکه چنین خودروهایی بدون وجود مشوق‌های دولتی به فروش رفته‌اند. دیگر ویژگی محصولات تویوتا به بازاریابی این خودروساز مربوط می‌شود. همان‌گونه که می‌بینید تویوتا از این خودروها به عنوان محصولاتی الکتریکی شده و نه خودروهایی تمام الکتریکی نام می‌برد. کلمات مهم‌اند!

اما هیچ‌کدام از این موارد به معنی عدم عرضه خودروهای تمام الکتریکی توسط تویوتا نیست. ولی فعلاً تویوتا به دنبال فروش خودروهای الکتریکی شده یا همان هیبریدی است.

منبع
carbuzz
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط