تازه‌ترین خبرها از امدادرسانی در مناطق سیل زده


معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر: اولویت ما لکه گیری و توزیع بسته‌های غذایی یک ماهه است.

تازه‌ترین خبرها از امدادرسانی در مناطق سیل زدهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما معاون سازمان امداد ونجات هلال احمر در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: ۱۵۰ تیم به استعداد ۱۶۰ نفر در استان سیستان و بلوچستان و ۶۵ تیم هم از استان‌های معین برای امدادرسانی بکارگیری شده اند.

آقای سعید متانی با اشاره به امدادرسانی هلال احمر به ۹۰۰ روستا و محور کوهستانی و شهر کشور در پنج روز گذشته گفت: در این مدت ۱۱۶ نفر را از خطر نجات دادیم و بیش از ۱۸ هزار نفر را اسکان اضطراری کردیم.

وی افزود: از ۱۱ فروند بالگرد برای کمک رسانی و عملیات نجات استفاده کردیم که ۴ فروندش مال خود هلال احمر و بقیه متعلق به نیرو‌های مسلح کشور بودند و با این وسیله توانستیم ۴۱ تن اقلام امدادی و زیستی و غذایی را با بالگرد جابجا کنیم.

رئیس مرکز خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی هم گفت: با سامانه فعلی در دو سه روز آینده بارش خاصی در مناطق سیلزده نخواهیم داشت.

آقای صادق ضیائیان افزود: این هفته هفته پر بارشی است و از روز سه شنبه سامانه بارشی تازه‌ای وارد کشور می‌شود که اکثر مناطق غرب و شمال غرب و سواحل دریای خزر و نواحی مرکزی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شدت آن از روز چهارشنبه بیشتر خواهد شد منتها تا روز سه شنبه انتظار بارشی که منجر به سیل شود نداریم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در ادامه با اشاره به برف و کولاک چندر روز گذشته در محور‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و کرمان و سمنان گفت: ۵۵۰۰ کیلومتر انسداد راه داشتیم و راه ۸۷۶ روستا بسته شده بود و ۲۷ محور اصلی و فرعی نیز آسب دیده و مسدود شده بود.

آقای حیدر مطاعی افزود: ۲۵۰ دستگاه پل و ابنیه هم آسیب دیده اند و از ۳۰ روستای باقیمانده هم امروز دسترسی به ۶ روستا ممکن شد و ۲۴ روستا هنوز دسترسی به آن‌ها مسدود است.

وی گفت: الان تلاش می‌کنیم راه‌ها را با امکانات موجود ایمن سازی و برای تردد مقاوم و ایمن کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان هم با بیان این که بارندگی اخیر از حد پیش بینی‌ها فراتر بود گفت: ۱۰۰ هزار کیلیومتر مربع از استان را سیل گرفت و ۶۲ هزار کیلومتر هم تحت تاثیر بحران قرار گرفته است.

آقای احمدعلی موهبتی با تشکر از کمک همه مسئولان و مردم و دستگاه‌ها در کار امدادرسانی افزود: حجم خرابی‌ها بیش از توان استان است و نیاز به کمک و حمایت ملی و مردمی داریم.

وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور و رئیس مجلس از مناطق سیلزده گفت: امیدواریم با دستورات و قول‌های رئیس جمهور و رئیس مجلس، علاوه بر رفع مشکلات سیل اخیر، جهشی در شرایط کلی استان نیز رخ دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس