پمپئو: از تحت نظر قرار گرفتن سفیر آمریکا در اوکراین خبر نداشتم!


پمپئو: از تحت نظر قرار گرفتن سفیر آمریکا در اوکراین خبر نداشتم!

وزیر خارجه آمریکا همچنان در برابر شواهد جدیدی که از تحت نظر قرار دادن غیرقانونی سفیر سابق آمریکا در اوکراین حکایت می‌کند، سکوت اختیار کرده است.

به گزارش افکارنیوز،

شواهد جدید نشان می‌دهد که «ماریا یووانوویچ» سفیر پیشین و برکنار شده آمریکا در اوکراین پیش از اخراج از سوی «دونالد ترامپ»، به طور غیرقانونی تحت نظر قرار داشته است.

اخبار بین الملل- با گذشت ۴۸ ساعت از انتشار این شواهد جدید و سکوت طولانی « مایک پمپئو » وزیر خارجه آمریکا در قبال این رسوایی، وی روز جمعه در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت که «تا جایی که او اطلاع دارد» از احتمال تحت نظر قرار گرفتن «ماریا یووانوویچ» به دست همکاران «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ خبر نداشته است.

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی در یک مصاحبه جداگانه در روز جمعه متعهد شد که این تحت نظر گرفتن احتمالی را بررسی کند— در واقع ۲۴ ساعت پس از آنکه دولت اوکراین اعلام کرد که تحقیقات جنایی پیرامون این مسئله را آغاز کرده است.

وزیر خارجه آمریکا بدون هرگونه حمایت از شخص ماریا یووانوویچ و در توجیه این رسوایی گفت که «وزارت خارجه آمریکا هرکاری را انجام می‌دهد تا مطمئن شود که تمام کارکنان این وزارتخانه شامل سفرا و تمام اعضای تیم دیپلماتیک این کشور از سطح امنیتی قابل قبولی برخوردارند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر