شهرک مشترک صنعتی ایران و عراق ساماندهی می‌شود


شهرک مشترک صنعتی ایران و عراق ساماندهی می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه اعلام کرد که شهرک مشترک صنعتی ایران و عراق در شهرستان قصرشیرین در حال ساماندهی است.

در راستای تفاهم‌نامه‌ای که در سفر رییس جمهوری کشورمان به عراق منعقد شد قرار بر این شد که چند شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق در کل کشور راه‌اندازی شود.
بعد از پیگیری‌های صورت گرفته و همچنین پیرو سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمانشاه، نخستین شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق مشخص و شهرک صنعتی مرزی قصرشیرین برای این منظور تعیین شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه شنبه شب در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این شهرک ۷۵ هکتار مساحت دارد، گفت: موافقت های لازم برای این شهرک اخذ شده و امکانات آب، برق، گاز و خطوط تلفن در آنجا فراهم شده است.
بیژن کردستانی با تاکید بر اینکه در حال جذب سرمایه گذار و ساماندهی این شهرک هستیم، گفت: تاکنون یک سرمایه گذار با ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۲۰ نفر اشتغالزایی در این شهرک مشغول به تولید شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود روند حضور سرمایه گذاران در کرمانشاه را مطلوب دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۹ مورد قرارداد با سرمایه گذاران مختلف امضا شده است که نسبت به سال های قبل پیشرفت چشمگیری دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست در رابطه با شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق گفت: در سفر اخیری که به کشور عراق داشتیم مشخص شد که طرف عراقی نیز مطالعات و اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است.
هدایت حاتمی عنوان کرد: باید هماهنگی های لازم از طریق کنسولگری های ایران باطرف عراق انجام شود تا شاهد دوباره کاری نباشیم و کارها با هماهنگی پیش برود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق سالانه بیش از سه میلیارد دلار صادرات دارد که بیشتر آن به عراق صادر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت