واحدهای تحقیق و توسعه برای روستاهای آران‌وبیدگل راه‌اندازی شود


واحدهای تحقیق و توسعه برای روستاهای آران‌وبیدگل راه‌اندازی شود

کاشان- ایرنا- فرماندار آران‌وبیدگل، راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در راستای تقویت اقتصادی را در روستاهای این شهرستان خواستار شد.

اسماعیل بایبوردی روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آران‌وبیدگل افزود: راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه روستایی، می‌توانند نقش بسیار مهمی در استقامت کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و درآمد پایدار در روستاها داشته باشد.

وی تاکید کرد: نیازمند تدوین سند توسعه مهارت در برنامه‌های توسعه‌ روستایی هستیم تا فرآیند توسعه و اشتغال‌زایی در این شهرستان شتاب بیشتری بگیرد.

فرماندار آران‌وبیدگل با اشاره به نقش تشکل‌ها و سازمان‌‏های مردم‏ نهاد در تقویت اقتصاد روستاها و شهرها بیان کرد: راه‎اندازی انجمن تحقیق و توسعه در این شهرستان می‎تواند فرآیند تقویت کارآفرینی، اشتغال‎زایی، کسب و کارهای نوین و زمینه‎سازی برای مهاجرت معکوس را شتاب ببخشد.

وی به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس ماده یک این قانون، در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای پرداخت تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت از سوی بانک‌های عامل هزینه کند.

بایبوردی با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار سال در راستای تقویت تولید و اشتغال در آران‌وبیدگل اضافه کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی این شهرستان نسبت به شناسایی ظرفیت‌های کسب و کار اقدام کنند و اطلاعات شغل‌های دارای بازار کار و درآمدزایی مناسب را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی همچنین به نقش دانش‌آموختگان دانشگاهی در توسعه آران‌وبیدگل اشاره کرد و خواستار بهبود فضای کسب و کار و مدیریت کاهش بیکاری در بین این قشر شد.

فرماندار آران‌وبیدگل در ادامه جذب سهمیه اعتبارات اشتغال فراگیر این شهرستان در سال‌جاری را بیش از ۸۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: جذب سهمیه اعتبارات اشتغال پایدار روستایی امسال تا کنون افزون بر ۱۱۱ میلیارد ریال بوده است.

وی معرفی سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان آران‌وبیدگل را نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این مبلغ جذب شد.

شهرستان ۱۰۳ هزاری آران‌وبیدگل با برخورداری از ۱۱ روستا در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟