شمار زخمی‌های ناآرامی بیروت به 165 تَن افزایش یافت


شمار زخمی‌های ناآرامی بیروت به 165 تَن افزایش یافت

بیروت - ایرنا - سازمان صلیب سرخ لبنان اِعلام کرد که شمار زخمی‌های ناآرامی شنبه شب بیروت به 165 تَن افزایش یافته‌است.

این سازمان در بیانیه ای افزود: ۱۸ گروه از نیروهای صلیب سرخ زخمی ها را به بیمارستان های مناطق مختلف بیروت منتقل و ۱۰۰ زخمی نیز سرِ پایی درمان شدند.

مدیریت نیروهای امنیت داخلی لبنان هم در صفحه ی توییتر خود نوشت: ده ها تن از این نیروها با سنگ پراکنی معترضان زخمی و به بیمارستان های الوردیه و دانشگاه آمریکایی بیروت منتقل شدند.

در این توییت اضافه شده است: دهها جوان معترضی که به اموال عمومی و مراکز دولتی آسیب رساندند بازداشت شدند.

هم چنین معترضان شنبه شب بزرگراه بیروت – صیدا در منطقه ی خَلده در جنوب لبنان و بزرگراه بیروت – طرابلس در مناطق الضنیه و الریاطه در شمال این کشور را از هر دو جهت با آتش زدن لاستیک و سطل های زباله و کندن خندق در وسط بزرگراهها، مسدود کردند.

شمار زخمی‌های ناآرامی بیروت به 165 تَن افزایش یافت

«رَیّا الحسن» وزیر کشور لبنان در صفحه ی توییتر خود، راه بندان، تعرض به نیروهای امنیت داخلی و اقدام برخی معترضان در تخریب دارایی های عمومی و خصوصی را محکوم کرد.

وی نوشت: ظرف سه ماه گذشته بارها اعلام و تاکید کرده ام که از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می کنم اما تغییر این گونه تظاهرات به اعمال و رفتار خشونت آمیز، غیر قابل پذیرش است.

تظاهرات و تجمع شنبه شب جوانان لبنانی ابتدا به شکل مسالمت آمیز و با شعار «همه یعنی همه» و «تاوان نخواهیم داد» در میدان های الشهدا، ریاض الصلح و النجمه در مرکز بیروت آغاز شد اما عده ای از آنان اقدام به راه بندان، پرتاب سنگ و ترقه های آتشین به طرف نیروهای نظامی کردند و به برخی مراکز دولتی و خصوصی و دارایی های مردم آسیب رساندند.

نظامیان برای دور کردن معترضان از میدان های یاد شده و نیز اطراف ساختمان مجلس ملی لبنان و شهرداری بیروت از خودروهای آب پاش و گاز اشک آور استفاده و دهها تن از آنان را بازداشت کردند.

پیش از این و در جریان ناآرامی های ۲۴ و ۲۵ دی ماه در مرکز بیروت ۵۵ تن از معترضان زخمی و ۶۵ تن بازداشت و سپس آزاد شدند. از آغاز جنبش اعتراضی مردم لبنان تاکنون ۵ نفر کشته شده اند.

هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات و تجمع و تحصن درقالب جنبش اعتراضی از ۲۵ مهر ماه تاکنون در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، کاهش مالیات ها، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، کمبود بنزین، برق و گاز، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

شمار زخمی‌های ناآرامی بیروت به 165 تَن افزایش یافت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!