دخالت امریکا و اسرائیل در شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی فاش شد + فیلم و عکس


دخالت امریکا و اسرائیل در شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی فاش شد + فیلم و عکس

رکنا: شلیک موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین پشت پرده هایی دارد که افسر سابق بخش مبارزه با تروریسم سیا در یادداشتی به رازگشایی پرداخت.

دخالت امریکا و اسرائیل در شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی فاش شد + فیلم و عکس

به گزارش گروه بین الملل رکنا، «فیلیپ جرالدی»، افسر سابق بخش مبارزه با تروریسم در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یادداشتی که در یک سری از رسانه های امریکایی و کانادایی انتشار یافته است شلیک موشک سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراین را برنامه ای سازمان یافته توسط امریکا و اسرائیل دانست و با دلایل کاملا نظامی و جاسوسی اعلام کرد هواپیمای ساخت امریکای بوئینگ 752 زمانی هدف قرار گرفته است که آلارم دشمن می داد و سیستم های پدافند ایرانی که ساخت روسیه است توسط اسرائیلی ها هک شده بود.

«فیلیپ جرالدی» نوشت: ادعای این که سرلشکر قاسم سلیمانی تروریست بوده و مأموریتی برای انجام یک حمله قریب الوقوع که صدها آمریکایی را در آن به قتل می رساند داشته است دروغ محض بود! بنابراین چرا باید به چیز دیگری اعتقاد داشت که مربوط به تحولات اخیر در ایران و عراق است؟

برای اطمینان ، پرواز بین المللی هواپیمایی 752 اوکراین با حرکت در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران صبح روز 8 ژانویه با 176 مسافر و خدمه در هواپیما ، توسط پدافند هوایی ایران منفجر شد ، اتفاقی که پس از آن دولت جمهوری اسلامی آن را پذیرفت اما باید مطمئن بود داستان مربوط به جنگ سایبری است که توسط ایالات متحده و اسرائیل انجام شده است.

مطمئناً آن شب بعد از شلیک موشک های بالستیک و نقطه زن ایران به پایگاه امریکایی بخاطر احتمال حمله متقابل آمریکا ، پدافندهای هوایی ایران هوشیار بودند و علیرغم تشدید تنش در شب حمله موشکی ، ایرانی ها فضای هوایی این کشور را پرواز ممنوع اعلام نکرده بودند و پروازهای مسافربری غیرنظامی همچنان در حال عزیمت و رسیدن به تهران بودند ، مطمئناً خطایی غیر قابل توضیح در مدیریت شرایط خاص آن شب از طرف مسئولان فرودگاه رخ داده است به گونه ای که هواپیماهای غیرنظامی حتی پس از سقوط پرواز 752 به پرواز خود ادامه دادند .

با این وجود ، آنچه در ظاهر به آن پرداخته شده تاکید بر این بوده که شلیک موشک یک خطای انسانی بوده است اما این حادثه شامل برخی عناصری بوده که هنوز توضیح شفافی در این خصوص داده نشده است.

بنابرگزارش ها، در آن شب پر تنش ، اپراتور موشکی ایران اختلال زیادی را تجربه کرده است همچنین در شبکه ارتباطی فرماندهی پدافند هوایی مشکلاتی وجود داشت که مطمئنا دلایل خاص و مورد موشکافی دارد و همین باعث شده است سیستم خودکار پدافند در شرایط اضطرار از حالت خودکاری خارج شده است در واقع برخورد الکترونیکی از یک منبع ناشناخته بدین معناست که سیستم دفاع هوایی با تکیه بر مداخلات انسانی برای راه‌اندازی ، به صورت دستی کار کرده است. نقش انسان به این معنی بود که یک اپراتور باید در یک وضعیت فشاری سریع داوری کند که در آن لحظه پر مخاطره او فقط ثانیه های کمی در اختیار دارد تا واکنش نشان دهد.

در آن شب ، خاموش شدن ترانسپوندر که به طور خودکار به اپراتور و الکترونیک Tor نشان می داد که هواپیما غیرنظامی است شرایط ویژه ای را پیش روی اپراتور قرار داده است این اپراتور با توجه به توضیحات ویژه ای درباره احتمال ورود موشک های کروز آمریکایی کاملا آماده بود تا دربرابر این موشک ها واکنش نشان دهد و به احتمال زیاد وقتی اپراتور آلارم پرنده متخاصم را دریافت کرده است به تصور حمله موشک های کروز امریکایی به حریم ایران در زمان کوتاهی شاید کمتر از چند ثانیه تصمیم به شلیک گرفته است.

موشکی که موجب سقوط هواپیمای اوکراینی شدند ساخت روسیه است که ناتو آن را SA-15 می شناسد و روس ها نام Tor به آن داده اند .

در این سیستم هشت موشک آن معمولاً روی یک وسیله نقلیه مجهز به رادار سوار می شود و این سیستم شامل رادار برای شناسایی و ردیابی اهداف و همچنین یک سیستم پرتاب مستقل است که شامل عملکرد سیستم Identification Friend یا Foe ) IFF) است که قادر به خواندن علائم تماس و سیگنال های فرستنده برای جلوگیری از بروز حوادث است.

با توجه به اتفاقاتی که در آن شب و صبح در تهران افتاد ، می توان قاطعانه گفت که چیزی یا شخصی عمداً در پدافند هوایی ایران دخالت کرده است و همزمان فرستنده هواپیمای غیرنظامی دستکاری شده است تا آلارم مشکوک بدهد تا با هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی دولت ایران به عنوان بخشی از تلاش برای ایجاد یک حادثه هواپیمایی تحت فشار قرار بگیرد.

باید تاکید کنم که سیستم دفاعی SA-15 Tor که توسط ایران مورد استفاده قرار می گیرد اگر هک یا جعل شود به یک متجاوز و هکر اجازه می دهد تا یک کاربر را جعل هویت کرده و کنترل موشک ها را به دست گیرد.

از سوی دیگر نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده امریکا در گذشته گزارش دادند فن آوری هایی را توسعه داده اند که می توانند سیستم های راداری هر کشوری را با اهداف دروغین و فریبنده هدف قرار بدهند.

یکی از این اقدامات همان دستکاری کردن سیستم دفاعی است که به معنای فریب دادن اپراتور است. گاردین همچنین به طور مستقل گزارش داده است که چگونه ارتش ایالات متحده مدت ها است در حال پیشرفت سیستم هایی است که می توانند از راه دور موشک های موجود در کشورهای دیگر را تحت کنترل قرار دهند منهدم کنند یا در آن خرابکاری به وجود آورند..

البته از همین فناوری می توان برای تغییر یا حتی کنترل کردن فرستنده در هواپیمای غیرنظامی به گونه ای استفاده کرد که بتواند اطلاعات کاذب در مورد هویت و مکان را ارسال کند به این معنا که هواپیمای بوئینگ 752 می تواند آلارم موشک یا پرنده متخاصم را بدهد و همین برای اپراتور فریب دهنده است.

ایالات متحده توانایی جنگ سایبری و الکترونیکی را برای سیگنال های ترافیکی و هم برای تغییر در هواپیماهای حمل و نقل هوایی دارد. احتمالاً اسرائیل هم از همین توانایی برخوردار است. اما داستان جالب تر علاقه نیویورک تایمز و برخی از رسانه های همسو با سیاست های ایالات متحده به عکس ها و فیلم های ویدئویی لحظه شلیک و اصابت موشک به هواپیمای اوکراین است که لحظه به لحظه قبل از شلیک موشک تا زمان اصابت را در نقطه ای خاص و غیرقابل پیش بینی نشان می دهد.

انتشار دهندگان این فیلم مرموز در تاریخ 9 ژانویه در یک صفحه اینستاگرام خود با نام بچه های ثروتمند تهران ظاهر شدند واقعا چگونه بچه های ثروتمند در یک املاک مسکن کم درآمد در حومه شهر در نزدیکی فرودگاه در ساعت 6 صبح بامداد 8 ژانویه با دوربین هایی که به موقع در قسمت سمت راست آسمان قرار گرفتند حمله موشک به هوایپمای مسافربری اوکراین را ضبط کردند ؟ مطمئنا اتفاقی نیست! پس می توان حدس زد فیلمبردار منتظر چنین شلیکی بود و زمان و مکان آن را می دانست.

بچه های ثروتمند و احتمال جنگ الکترونیکی را در کنار هم قرار دهید براحتی مشخص می شود همه اینها یک واقعه از پیش برنامه ریزی شده هستند.

با این اقدام ایران که به عنوان قربانی ترور سردار سلیمانی دیده می شد در مورد سقوط هواپیمایی بین المللی اوکراین تحت فشار قرار می گیرد و باید بگویم در این خصوص هنوز توضیحات زیادی وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ترجمه: آرمین ابراهیمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس