بحران پنهان در تیم فوتبال استقلال!


استقلال نقل و انتقالات را با ورود بازیکن کامرونی خود می‌بندد ولی آیا توازن در تمام خط‌ها یا تمام پست‌ها ایجاد شده است؟ نوشته بحران پنهان در تیم فوتبال استقلال! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

بحران پنهان در تیم فوتبال استقلال!

از ترافیک سنگین تا کمبود بازیکن در بعضی پست‌های استقلال
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۸
بحران پنهان در تیم فوتبال استقلال!

استقلال نقل و انتقالات را با ورود بازیکن کامرونی خود می‌بندد ولی آیا توازن در تمام خط‌ها یا تمام پست‌ها ایجاد شده است؟

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

می‌‎گویند تیمی موفق می‌شود که در هر پست دو بازیکن آماده داشته باشد ولی آیا استقلال فرهاد مجیدی علاوه بر توازن، در هر پست از این دو بازیکن آماده بهره می‌برد؟ نگاهی به خرید‌ها یا داشته‌های استقلال نشان می‌دهد پاسخ به این سؤال منفی است. این بررسی به خوبی نشان می‌دهد چرا؟

سرگیجه فرهاد در دفاع وسط
ترافیک عجیبی در عمق خط دفاعی استقلال دیده می‌شود. عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، روزبه چشمی و چاکونته دفاع کامرونی، ۵ بازیکنی هستند که در این دو پست دیده می‌شود. البته دفاع کامرونی ظاهراً در پست مدافع چپ هم می‌تواند بازی کند. علاوه بر این بازیکنان، عظیم گوگ هم برگشته؛ او که در ملوان دو سال سرباز بود و فیکس بازی کرد. قبلاً هم در استقلال بازی می‌کرد و بنابراین ادعای حضور در ترکیب را دارد. فرهاد مجیدی با این لیست بلندبالا سرگیجه گرفته که در قلب خط دفاع از چه بازیکنانی استفاده کند؟ در سیستم دفاع ۴ نفره زوج غلامی-دانشگر، غلامی-یزدانی، یزدانی-دانشگر، روزبه-غلامی و… هستند تازه چاکونته هم به دلار پول می‌گیرد و استقلال نباید دلار‌ها را همین‌طور دور بریزد. شاید او بیشتر در دفاع چپ بازی کند. ممکن است چشمی هم به پست هافبک دفاعی برود که این هم خود دور ریختن سرمایه است. آبی‌ها آنجا هم چند بازیکن آماده و گران دارند. نگاهی به لیست مدافعان میانی نشان می‌دهد در این پست چیزی به نام توازن وجود ندارد.

بحران در راست
بحران، اما در دفاع راست است. وریا تنها کسی است که فرهاد مجیدی در این پست دارد. یعنی کسی که می‌تواند بازی کند. به جزو غفوری، امیرحسین کارگر هم در این پست هست، اما او در یک فصل اخیر در یک بازی هم در لیست ۱۸ نفره استقلال نبوده است! یعنی کارگر امتحان پس نداده. حالا اگر وریا مصدوم شود، فرهاد می‌خواهد چه‌کار کند؟ این تیم در سه جبهه آسیا، حذفی و لیگ باید مبارزه کند؛ آن هم با یک دفاع راست باتجربه. در نقل و انتقالات جذب یک مدافع در این پست برای استقلال واجب‌تر از نان شب بود اما…

وضعیت دفاع چپ
در دفاع چپ هم وضعیت کمی مبهم است. در نیم‌فصل اول استقلال میلیچ و زکی‌پور را در این پست داشت. بازیکن کروات هنوز بازنگشته. بعد از آنکه خبر رسید میلیچ نمی‌آید فرهاد باشگاه را تحت فشار گذاشت تا هر طور شده او را برگردانند. حالا خبر رسیده شاید بیاید. جذب چاکونته هم تا حدودی می‌تواند خیال فرهاد را در این پست راحت کند.

بازگشت رضا آذری
در پست هافبک وسط هم وضعیت این شکلی است. رضا آذری که شفر او را بازی نمی‌داد و استراماچونی هم نامش را در لیست فروش قرار داده بود، در استقلال مجیدی مانده است.

ترافیک در سمت چپ
در پست وینگر چپ مجیدی بلبلی و مهدی قائدی را در اختیار دارد. واقعاً در این شرایط چه نیازی بود مرتضی تبریزی حفظ شود؟ استقلال شانس آورد برنی ایبینی در تست‌های پزشکی استقلال رد شد وگرنه او هم می‌شد چهارمین وینگر چپ استقلال! ولی نگران نباشید؛ استقلال دوباره وینگر چپ دارد. علی دشتی هم هست! تازه فرشید اسماعیلی هم یک وقت‌هایی وینگر چپ بازی می‌کند. در این پست هم چیزی به نام توازن دیده نمی‌شود. قائدی اینقدر خوب بوده که فیکس باشد، بنابراین بلبلی پشت خط او می‌ماند، کافی بود ولی حالا این سؤال پیش آمده که تبریزی و دشتی واقعاً چطور می‌خواهند بازی کنند؟

وسط زمین
اگر یکسری به وسط زمین هم بزنید متوجه ترافیک عجیب در استقلال می‌شوید. مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، آذری، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی همه و همه بازیکنانی هستند که در میانه زمین برای آبی‌ها بازی می‌کنند. تازه روزبه چشمی را هم می‌توانید به این پست اضافه کنید. اینجا هم توازنی دیده نمی‌شود.

وضعیت خط حمله
برای خط حمله هم نگرانی‌هایی هست. اگر فرهاد از سیستم ۲-۵-۳ استفاده کند، قطعاً نگران خط حمله خواهد بود. شاید هم مجبور شود برای رفع نگرانی تبریزی را به نوک ببرد؛ بازیکنی که کم گل می‌زند. فرهاد در حال حاضر شیخ دیاباته را در خط حمله دارد. وضعیت مطهری هم که مشخص نیست. شاید مثلاً بخواهد قائدی را هم گاهی به نوک ببرد. همان‌طور که می‌بینید هیچ‌چیز قطعی نیست. اینجا هم استقلال ضعف دارد ولی اگر دیاباته آماده باشد شرایط فرق می‌کند.
منبع: خبرورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس