تاسیس کارخانه نوآوری استان البرز در مناسب‌ترین جای شهر کرج


تاسیس کارخانه نوآوری استان البرز در مناسب‌ترین جای شهر کرج

مهرنوشت:شهرداری کرج گفت: مناسبت ترین فضا را برای ایجاد کارخانه نوآوری در اختیار قرار داده‌ایم و امیدواریم که تا چند ماه آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

علی اصغر کمالی زاده بعد از ظهر شنبه در آئین امضای تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: اولین‌نمونه این کارخانه در تهران افتتاح شده است و در شهرهای دیگر نیز در این زمینه کار صورت گرفته است اما تاکنون کارخانه نوآوری این شهرها به مرحله بهره برداری نرسیده است.

وی بیان کرد: مناسبت ترین فضا را برای ایجاد این کارخانه نوآوری در اختیار قرار داده‌ایم و امیدواریم که تا چند ماه آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

شهردار کرج گفت: این کارخانه نوآوری یک اکوسیستمی است که در آن تمامی ذینفع‌ها حضور پیدا خواهند کرد و در آن شاهد نوآوری، خلاقیت و بهره وری بر اساس کارآفرینی خواهیم بود.

وی در ادامه عنوان کرد: با تأسیس این کارخانه خواستار حل مسائل و مشکلات مدیریت شهری به صورت مسئله محوری هستیم.

کمالی زاده افزود: این موضوع در جهت تحقق دو رویکرد است که یکی حکمرانی هوشمند و دیگری افزایش بهره وری در ارائه خدمات به شهروندان است.

وی در خصوص محل احداث این شرکت تصریح کرد: محل احداث کارخانه نوآوری استان البرز در خط ۴ حصار کرج است که بالغ بر ۱۰ هکتار وسعت دارد و در حدود ۱۵ هزار متربع ساخت و ساز انجام شده است.

شهردار کرج بیان کرد: این پروژه اکنون داری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و تنها فعالیت‌هایی در زمینه تأسیسات مانده است.

کمالی زاده عنوان کرد: این پروژه در ۵ بلوک برنامه ریزی شده است و امیدواریم بتوانیم تا تابستان سال ۹۹ ساختمان این کارخانه را تکمیل کرده و محوطه سازی آن را به اتمام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم که در نیمه اول سال آتی ساختمان محل فعالیت کارخانه نوآوری البرز آماده سازی شود، گفت: این مجموعه برای آغاز به کار این کارخانه در اختیار معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری قرار می‌گیرد.

کمالی زاده افزود: این کارخانه یقیناً موجب بهره مندی نخبگان، کارآفرینان، دانشجویان نخبه و فرزندان کرج خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: البرز قطب مهم فناوری کشور است و شرکت‌های هایتک و دانشگاه‌های خوب زیادی دارد و تعداد زیادی دانشجو در دانشگاه‌های این استان تحصیل می‌کنند که و ایجاد چنین کارخانه‌ای فرصتی خوب برای بهره وری از این ظرفیت‌ها است.

شهردار کرج بیان کرد: طبق آمار بیش از ۳۰۰ هزار نفر از افراد این استان دارای لیسانس و مدارک بالاتر در شهر کرج ساکن هستند و این نشان دهنده این است که کرج شهری فرهیخته است و نبوغ و نوآوری‌های موجود در این کلانشهر را می‌توان در دل فعالیت‌های کارخانه نوآوری البرز باور کرد و به مرحله تجاری سازی رساند.

46

کد خبر 1343633

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی