ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان سبب ایجاد بازار سیاه می‌شود


حریرچی گفت: ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، باعث  افزایش هزینه‌ها و ایجاد بازار سیاه می‌شود.

ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان سبب ایجاد بازار سیاه می‌شود

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در برخورد با تخلفات بیمارستان‌ها در ارجاع بیمار بستری به خارج از بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان و مراکز درمانی به هیچ عنوان نباید بیماران بستری را برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع دهند.
او با اشاره به اینکه، از مردم و بیماران درخواست داریم حتما این قبیل موارد را با رئیس و مدیر بیمارستان مطرح کرده و پاسخ بخواهند، افزود: ممنوعیت ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان، شامل همه دارو‌ها و تجهیزات پزشکی بستری می‌شود؛ تهیه لوازم مصرفی مورد نیاز در ارائه خدمات سرپایی و ارجاع آن‌ها به خارج از مراکز درمانی بلامانع است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: بیمارستان‌های کشور به هیچ وجه مجاز نیستند بیماران را برای تهیه نیاز‌های دارویی و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع دهند.
حریرچی با اشاره به اینکه که نمی‌خواهیم خدشه‌ای به طرح تحول سلامت وارد شود، ادامه داد: در مواردی از ارجاع بیمار بستری به خارج از بیمارستان که توسط مردم گزارش شده، برخورد قاطع صورت گرفته است.

گران خریدن دارو با ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان ها

او افزود: ارجاع بیمار بستری به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، باعث افزایش هزینه‌های بیمار و ایجاد بازار سیاه در کشور می‌شود. همچنین با ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان امکان خرید تجهیزات پزشکی و داروی تقلبی نیز افزایش پیدا می‌کند.
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس طرح تحول سلامت، فرانشیز پرداختی بیماران بستری در روستا‌ها ۵ درصد و در شهر‌ها ۱۰ درصد است. در حالی که اگر بیمار از بیرون بخواهد دارو و تجهیزات پزشکی را تهیه کند، فرانشیز به ۳۰ درصد می‌رسد.
بیشتر بخوانید: صرفه‌جویی در هزینه‌های حوزه سلامت با توسعه پرستاری جامع نگراو با اشاره به اینکه در اکثر بیمارستان‌های کشور، زنجیره تامین برقرار است، یادآوری کرد: در خصوص نوع برخورد با تخلفات بیمارستان‌ها و افراد متخلف، اگر عامدانه باشد، گروه‌های درمانی متخلف اخراج و مسئولان بالاتر آن‌ها نیز تعلیق از خدمت می‌شوند.
حریرچی افزود: مردم در صورت برخورد با ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان می‌توانند به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل