توانمندی و جاذبه‌های استان سمنان برای رونق گردشگری معرفی شود


توانمندی و جاذبه‌های استان سمنان برای رونق گردشگری معرفی شود

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های استان به منظور رونق گردشگری در نوروز 99 بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

منوچهری فخری روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: استان سمنان دارای فرهنگ و آداب و رسوم غنی است که لازمه جذب گردشگران برای تماشای این جذابیت‌ها، معرفی ظرفیت‌ها است.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نقشی مهم در جذب گردشگر دارد، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در نوروز ۹۸ اهتمام ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: تعریف چشم اندار تبدیل معبر به مقصد برای استان سمنان راهبردی مهم برای توسعه استان است، اما در کنار تلاش برای تحقق این راهبرد نباید از ظرفیت معبر بودن استان غافل شد.

فخری تصریح کرد: سالانه در حدود ۲۰ میلیون زائر از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور می‌کنند که برای استفاده بیش از پیش از ظرفیت معبر بودن باید برنامه‌ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تقویت پایگاه اطلاع‌رسانی برای معرفی جاذبه‌های استان و جذب گردشگر مورد توجه و اولویت کاری مسوولان قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: زیباسازی فضای شهری نقشی مهم در جذب گردشگر دارد و شهرداران در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

۱۵ هتل، ۲ هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، ۸۱ اقامتگاه بومگردی، ۵ مهمانپذیر و ۲۳ خانه مسافر در استان سمنان وجود دارد.

۷۲۶ هزار و ۴۶ گردشگر داخلی و یک هزار و ۷۲۷ گردشگر خارجی در نیمه نخست امسال از استان سمنان بازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...