استاندار گیلان: در نهالکاری ها کاشت گونه های نادر و بومی مورد تاکید است


استاندار گیلان: در نهالکاری ها کاشت گونه های نادر و بومی مورد تاکید است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت : در طرح های نهالکاری و توسعه فضای سبز و ارتقا پوش گیاهی استان در نقاط مختلف شهری و جنگلی، کاشت گونه های بومی ونادر مورد توجه و تاکید است.

ارسلان زارع روز شنبه در حاشیه بازدید ار نهال های انجیلی کاشته شده در ایستگاه راه آهن رشت و در پویش ملی نهال کاری افزود : چنانکه بخشی از اراضی جنگلی که در محدوده سد شفارود است و با آبگیری مخزن به زیر آب می رود هم اکنون بر اساس برنامه ریزی انجام شده بین منابع طبیعی و شهرداری و غیره بخشی از گونه های درختی ارزشمند از این اراضی به مناطق دیگر منتقل و مجدد کشت می شود.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری به هنگام راه اندازی راه آهن رشت مبنی بر توسعه کشت نهال وارتقا فضای سبز در این منطقه بود که با کاشت نهال انجیلی، افرا و سایر گونه ها بومی در مسیر بلوار دسترسی به ایستگاه راه آهن به طول ۲ کیلومتر کار در حال انجام است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با کاشت نهال در حاشیه های شهر و نیز مجموعه های مسکونی در عین آنکع سرانه پوشش گیاهی استان افزایش می یابد، استفاده از گونه های بومی و نادر منجر حفظ این نمونه های ارزشمند می شود.

وی تصریح کرد :گونه های نادر درختان کاشته شده در محل راه آهن رشت از نوع انجیلی، افرا، توسکا، ممرز، بلوط، آزاد و داغدانان هستند که گونه انجیلی جزء گونه های فسیل زنده بوده و دارای ارزش زیبایی شناختی زیادی است و به عنوان درخت تزئینی در فضای سبز و پارک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

زارع ادامه داد : درختان انجیلی به عنوان گونه ارزشمندی به یادگار از عصر یخبندان باید در حاشیه و ورودی های شهرها و غیره کاشته شود و اینگونه نهال های ارزشمند را در فضاهای سبز بکاریم تا بتوانیم حفظ کنیم.

استاندار گیلان بیان کرد: طبق نظر کارشناسان، درخت انجیلی ارتفاع زیادی ندارد اما دارای شاخه های فراوان و گسترده ای است که زیبایی خاصی به آن می دهد و با توجه به کاشت این نهال در مناطق مختلف گیلان، شاهد افزایش چشمگیر این گونه ارزشمند در سطح استان خواهیم بود.

پویش ملی نهال کاری با رویکرد حفظ گونه ارزشمند درخت انجیلی یادگار عصر یخبندان در محل ایستگاه راه آهن رشت انجام شد که علاوه بر نهال انجیلی، سایر نهال های ارزشمند نیز از محل سد شفارود برای حفظ و زیبایی منظر به مکان ایستگاه راه آهن رشت منتقل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا