اختصاص 500 میلیارد ریال برای توسعه ورزش همگانی خوزستان


اختصاص 500 میلیارد ریال برای توسعه ورزش همگانی خوزستان

اهواز - ایرنا - سرپرست هیات ورزش همگانی خوزستان گفت: 500 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و گسترش ورزش همگانی خوزستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا امید حاجتی روز شنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای ترویج و توسعه ورزش همگانی خوزستان، در محل استانداری بیان کرد:حدود ۷۵ درصد جمعیت خوزستان در مناطق شهری است به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه و ترویج ورزش همگانی در این استان با ۸۲ شهرداری خوزستان بسته شد که این اقدام در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: با توافق وزیر ورزش و حمایت استاندار خوزستان نیز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد که طبق ماده ۵۳، تمام دستگاهای اجرایی می‌توانند یک درصد از اعتبارات خود را در حوزه ورزش هزینه کنند و قرار شد این مبلغ در حوزه ورزش همگانی هزینه شود.

سرپرست هیات ورزش همگانی خوزستان با بیان اینکه توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی به نشاط و سلامت اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم استان کمک می کند بیان کرد: انتظار داریم شهرداران سراسر خوزستان تا پایان سال، حداقل سه رویداد ورزش همگانی را در شهرهای خود برگزار کنند.

وی افزود: هیات ورزش های همگانی خوزستان در کنار شهرداری‌ها تلاش می‌کند تا بستر لازم را برای اجرای طرح‌های زیرساختی فراهم شود. پیش از این یک تفاهم نامه همکاری با سپاه خوزستان داشتیم که به موجب آن ۲۱۹ سالن ورزشی استان که زیرنظر سپاه هستند با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تکمیل، و در نهایت به صورت مشترک از آنها بهره‌برداری خواهد شد.

حاجتی در ادامه به تفاهم نامه همکاری با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و نیز اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه می تواند انقلابی در حوزه زیرساخت‌های ورزش همگانی و محلات ایجاد کند. بر اساس این تفاهم نامه که در دست تنظیم بوده حدود یک هزار مدرسه را به امکانات ورزش همگانی تجهیز خواهیم کرد تا در نوبت عصر مردم محلات و ورزشکاران هیات همگانی بتوانند از این امکانات بهره مند شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، اولویت تجهیز مدارس و اماکن عمومی با شهرهایی است که دارای محرومیت بیشتر هستند. معتقدم هزینه کردن در ورزش یک نوع سرمایه‌گذاری است و می تواند باعث افزایش نشاط اجتماعی و کاهش بیماری‌ها شود.

تفاهم‌نامه‌ همکاری برای گسترش ورزش همگانی بین اداره کل ورزش وجوانان، شهرداری‌های استان و هیات ورزش همگانی خوزستان، روز شنبه در آیینی به امضا رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)