300 هزار نفر از شهروندان ری در خانه‌های ناپایدار زندگی می‌کنند


300 هزار نفر از شهروندان ری در خانه‌های ناپایدار زندگی می‌کنند

شهرری ـ ایرنا ـ رییس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به اینکه 100 هکتار از بافت شهرری فرسوده است، گفت: 300 هزار نفر از شهروندان این شهر در خانه‌های ناپایدار و محلات فرسوده زندگی می‌کنند.

حسن خلیل آبادی روز شنبه در حاشیه جلسه هم اندیشی با شورایاری‌های محلات شهرری برای احصای مشکلات و کمبودها به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر بافت فرسوده بسیاری از خانه‌های شهرری در مقابل زلزله ناپایدار هستند که باید احیاء شوند.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته بافت فرسوده شهرری از ۱۵۰ هکتار به ۱۰۰ هکتار کاهش یافته است، عنوان کرد: بسته‌های تشویقی شهرداری تهران و وام‌های ساخت و ساز به اندازه‌ای نبوده که بخش خصوصی و شهروندان ری را به تخریب و بازسازی خانه‌هایشان ترغیب کند.

خلیل آباد ادامه داد: دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری تهران با توجه به افزایش دستمزدها و مصالح ساختمانی باید مشوق‌هایی را برای مردم و بخش خصوصی تعریف کنند که رغبت برای ساخت و ساز در میان آنان بالا رود.

وی با اشاره به اینکه شهرری روی گسل قرار دارد، تاکید کرد: نظارت دقیق بر روی رعایت قوانین ساخت و ساز ساختمان و بسته‌های تشویق باید در دستور کار مدیریت شهری در جنوب تهران قرار گیرد تا در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی با فاجعه انسانی روبرو نباشیم.

خلیل آباد در ادامه در خصوص شورایاری‌های اظهار داشت: نمایندگان مردم محلات در شورایاری‌ها باید مشکلات را به صورت تخصصی احصاء و پیگیری کنند تا دستگاه دولتی نیز بتوانند به بهترین شکل مشکلات را حل نمایند.

وی تاکید کرد: مشکلات امنیتی، روشنایی، وجود پست‌های مزاحم برق و گاز، پایین بودن فشار آب و سختی آب شرب که شورایاری‌ها به نمایندگی از مردم محلات مطرح می کنند باید به بهترین نحوه برطرف شود.

جلسه هم اندیشی مسئولان شهرستان ری با شورایاری‌های محلات شهرری برای احصای مشکلات و کمبودها امروز شنبه با حضور حسن خلیل آباد نماینده شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰، روسای ادارات و جمعی از نمایندگان شورایاری‌های منطقه ۲۰ در فرماندار برگزار شد.

نمایندگان شورایاری‌های محلات کمبود روشنایی در معابر، ترافیک، مشکلات آب و فاضلاب، کمبود خط تلفن، کمبود امکانات بهداشتی و توزیع نشدن مناسب آن در سطح شهر، نبود امنیت در برخی محلات، نداشتن شعبه بانک، وجود دکل‌های فشار قوی در محلات را از مهمترین مشکلات مردم شهرری عنوان کردند.

منطقه ۲۰ (شهرری) با جمعیتی در حدود ۴۰۰ هزار نفر جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...