شورای شهر ساری خواستار اجرای سریعتر طرح‌های عمرانی شد


شورای شهر ساری خواستار اجرای سریعتر طرح‌های عمرانی شد

ساری - ایرنا - اعضای شورای شهر ساری، امروز شنبه با انتقاد از شهردار به عنوان متولی اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در این شهر خواستار ان شدند تا شهرداری برای به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه تمام کمر همت ببندد.

برخی از اعضای شورای شهر ساری در شصت و سومین جلسه شورای این شهر که با حضور یکی از معاونان شهرداری ساری برگزار شد از پروژه هایی نام بردند که سالها از زمان آغاز اجرای آنها گذشته و برغم تمامی وعده‌ها و تعیین وقت برای اتمام آنها، هنوز خبری از بهره برداری نیست.

پروژه هایی همچون فاز سوم مرکز فرهنگی و تجاری ابن شهرآشوب، نیروگاه زباله سوز، بوستان بانوان و پروژه گردشگری پل تا پل از جمله طرح هایی هستند که اعضای شورای اسلامی شهر ساری انتظار داشتند تا شهرداری به عنوان متولی و مجری این طرح ها به تعهداتی که می دهد پایبند بوده و در مورد تاخیرها نیز جوابگو باشد.

سعید نجاریان، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه گفت : فاز سوم مجتمع تجاری ابن شهر آشوب که در منطقه پرتردد شهری ساری قرار دارد سالهاست رها شده و تعطیل است.

وی افزود: در حالیکه شهرداری ساری برای بهره برداری از این پروژه زمان و وعده افتتاح داد اما آنچه در ظاهر همگان و شهروندان می بینند تعطیلی و متوقف بودن این طرح است.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد : در حالیکه شهرداری وعده داد با بهره برداری از این پروژه، مغازه دارانی که زمین های خود را برای اجرای این طرح دراختیار شهرداری قرار دارند به یک واحد تجاری نوساخت در این فضا دست می یابند ولی عملا چنین مساله ای دیده نمی شود.

وی گفت: تاخیر در اجرای این طرح باعث شده که شهرداری ساری ماهانه هشت میلیارد ریال بابت اجاره مغازه ها پرداخت می کند که این مبلغ برای اجاره مغازه هایی است که صاحبان املاک خود را در اختیار شهرداری گذاشته اند.

نجاریان تاکید کرد: اگر قرار است چنین پروژه ای تجاری اجرا شود چرا آنقدر با تعلل و حتی با توقف طرح مواجه هستیم و مبلغ زیادی ماهانه از بودجه شهرداری ساری صرف اجاره مغازه ها شود.

فاز سوم پروژه ابن شهرآشوب ساری از سال ۱۳۹۲ در تقاطع دروازه بابل به سمت خیابان شیخ طبرسی آغاز شد که علاوه بر تعریض، ایجاد مجتمع تجاری نیز در این محل مورد نظر است.

پیشتر و سالهای قبل نیز فاز اول و دوم ابن شهرآشوب در همان تقاطع در بخش دیگری از این چهار راه احداث شد.

نجاریان همچنین به ناتمام ماندن پروژه پیاده رو سازی خیابان قارن، یکی از خیابان های قدیمی و پرتردد ساری اشاره کرد و گفت: در حالی قسمت چپ این خیابان نوسازی و مناسب سازی شده است که قسمت راست آنها به مدت ۲ سال رها شده باقی مانده است و شهروندان برای تردد در این مناطق با مشکل مواجه هستند.

وی همچنین از نیمه تمام ماندن پروژه کانال هدایت آب در خیابان فرهنگ به عنوان یکی دیگر از طرح های نیمه تمام شهرداری ساری نام برد که برای شهروندان در زمان بارندگی مشکل ساز است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه از نیمه تمام ماندن طرح هایی همچون نیروگاه زباله سوز ساری انتقاد کرد و گفت: در حالی به مردم وعده اتمام و بهره برداری از این طرح تا بهار سال آینده داده شد که به نظر می رسد تا تحقق این وعده فاصله بسیار است.

علی اکبر زلیکانی افزود: نیروگاه زباله سوز ساری از جمله طرح هایی است که بسیاری از مسئولان مرتبط برای بهره برداری آن زمان داده اند و عدم تحقق آن ضربه زننده است.

وی از شهردار ساری خواست تا براساس وعده ای که داده است در زمان مقرر این طرح را به سرانجام برساند تا مردم ساری طعم شیرین خدمت را بچشند.

نیروگاه زباله سوز ساری که در سال ۱۳۸۸ مصوب شد و قرار بود طی ۲ سال به بهره برداری برسد ولی به دلایلی این پروژه تا سال ۹۲ متوقف ماند و تاکنون یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این نیروگاه اختصاص یافت.

زلیکانی همچنین از نیمه تمام ماندن پروژه بوستان بانوان به عنوان یکی دیگر از طرح ها با پیشرفت فیزیکی در ساری نام برد و ادامه داد: علاوه بر این وعده اجرای پروژه پل تا پل به عنوان یک طرح گردشگری در ساری می بایست اجرایی شود تا مردم عملی شدن این وعده ها را واقعا احساس بکنند.

کوروش یوسفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز از چابک نبودن حوزه عمران و خدماتی شهرداری این شهر انتقاد کرد و گفت : اراده قوی برای اجرا و انجام طرح های عمرانی در شهرداری ساری وجود ندارد.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری خواست تا با تذکر آیین نامه ای به شهرداری از این نهاد بخواهند که در اجرای طرح ها و اتمام آنها جدی تر باشند.

رییس شورای اسلامی شهر ساری نیز با تاکید بر اینکه هیچ جلسه ای مهمتر از جلسه شورا برای شهرداری نباید باشد و گفت: سرنوشت تعیین بودجه و بررسی طرح ها در این جلسات تعیین می شود.

علیجان شمشیربند افزود: همانطور که اعضای شورا می بایست جوابگوی افکار عمومی باشند، شهرداری نیز باید در قبال اجرای طرح ها به شورا جوابگو باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر