واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی به 100 واحد افزایش یافت


واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی به 100 واحد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - تعداد هسته‌ها و شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با جذب واحدهای فناور جدیده به 100 واحد رسید.

رییس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی روز شنبه گفت: واحدهایی که اخیرا جذب شده­‌اند در حوزه‌ های­ صنعت و معدن، الکترونیک و الکترومکانیک، زیست فناوری و فناوری اطلاعات هستند که از نظر فرآیند تجاری‌­سازی، در وضعیت ساخت نمونه و تولید نیمه‌­صنعتی می­‌باشند.

دکتر برومند صلاحی با بیان اینکه مرکز رشد، محدودیتی در جذب و حمایت از ایده‌های فن­‌محور و ثروت‌ آفرین ندارد، افزود: توانمندسازی واحدهای فناور از طریق حمایت‌­های مالی، ارائه مشاوره‌های عمومی و تخصصی در زمینه­‌های حقوقی، مالی، بازرگانی، بازاریابی، بیمه، ثبت اختراع، ثبت برند، استانداردسازی و کسب مجوز در دستور کار مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه قرار دارد تا این واحدها بتوانند ایده‌های خود را به محصول قابل رقابت تبدیل و روانه­ بازار کنند.

رییس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه‌داد: حضور واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه در نمایشگاه‌­های ملی و استانی فرصت عقد قراردادهای بسیار مناسبی را برای تعدادی از شرکت‌های تحت پوشش مرکز فراهم آورد.

او اظهار امیدواری کرد مسوولان استان در راستای حمایت از تولید ملی و انگیزه ­بخشی به شرکت‌های فناور و شرکت‌های دانش‌­بنیان، خرید محصولات تایید شده­ این شرکت‌ها را در اولویت قرار دهند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)