شروع طرح ساماندهی بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی مغان


شروع طرح ساماندهی بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی مغان

اردبیل - ایرنا - مدیر منابع آب مغان گفت: با ابلاغ تعرفه آب بهای سال زراعی جدید در شبکه آبیاری و زهکشی مغان، عقد قرارداد آبیاری با زارعان شروع شد.

اصغر احمدنژاد روز شنبه افزود: برنامه‌ریزی لازم برای تامین آب و ذخیره‌سازی آن در سدهای بالادست سد ارس با ظرفیت یک‌هزار و ۲۵۰ میلیون مترمکعب و سد خداآفرین با ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ میلیون مترمکعب با میزان آب تحویلی به شبکه سالانه بطور متوسط یک‌هزار و ۵۰ میلیون مترمکعب انجام خواهد شد.

وی تشریح‌کرد: به همین منظور عملیات نگهداری شامل لایروبی کانال اصلی و کانال‌های درجه ۲ شبکه و اصلاح و بازسازی نقاط تخریب شده مقطع کانال و جوشکاری و اصلاح و بازسازی دریچه‌ها و پاکسازی برم کانال‌ها برای انتقال و توزیع بهینه آب انجام گرفت.

مدیر منابع آب مغان اظهارداشت: اعتبار هزینه شده برای این اقدام بیش از ۶۰ میلیارد ریال است و امیدواریم تا زمان شروع فصل بهره‌برداری پیش رو، ‌اقدامات ضروری انجام و کارهایی که موانع بهره‌برداری هستند، برطرف شود.

احمدنژاد گفت: شبکه مغان با سطح اراضی ناخالص ۹۰ هزار هکتار با مشترکین بخش خصوصی به تعداد هفت هزار و ۹۵۰ مشترک و همچنین مشترکین بزرگ شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و شرکت پارس و ناحیه مقاومت سپاه و تعاونی‌های پمپاژ هشت و امور عشایری در قالب کشت‌های پاییزه و بهاره کشت دوم عموما با کشت غالب گندم،کلزا، سویا، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای، چغندر قند، پنبه، سیر، بادام، گوجه فرنگی، انواع جالیز و باغات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان‌کرد: با توجه به اینکه نوبت‌بندی آبیاری بر اساس زمان عقد قرارداد توسط عوامل توزیع انجام می‌شود، کشاورزان باید در اسرع وقت نسبت به عقد قرارداد آبیاری سال زراعی جدید به امور مشترکین منطقه آبیاری خود مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها