صنایع آلاینده بجای پرداخت هزینه سیستم‌های خود را بهسازی کنند


صنایع آلاینده بجای پرداخت هزینه سیستم‌های خود را بهسازی کنند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردیبل گفت: صنایع آلاینده بجای پرداخت جریمه‌هایی به عنوان هزینه سیستم‌های خود را بهسازی و نوسازی کنند.

سعید شهند ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت هفته هوای پاک با اشاره به اینکه انتظار می‌رود صنایع بجای پرداخت هزینه آلایندگی سیتم‌های خود را نو سازی و بهسازی کنند، خاطرنشان کرد: 15 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل بصورت مداوم پایش می شود تا وضعیت آنها از نظر میزان آلودگی سنجش و با واحدهای متخاصم بصورت جدی برخورد می شود.

وی ادامه داد: صنایع موجود در استان به شکل مستمر پایش می‌شود و در صورت مشاهده تخلف در زمینه آسیب به کیفیت هوا و همچنین پساب‌ها برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اضافه کرد: 7 کانون آلاینده بوی نامطبوع در استان وجود دارد که اغلب آنها کشتارگاه و منبع فاضلاب است بطوریکه با برنامه ریزی و جذب اعتبارات لازم درصد رفع آنها هستیم.

به گفته مدیرکل حفاظت و محیط زیست استان اردبیل شهر مصون از آلایندگی‌ها به شمار می رود، بطوریکه در ۲۵۵ روز گذشته از سال جاری فقط در ۲۰ روز از هوای اردبیل آلایندگی دیده شده است.شهند با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری 1786 مورد پایش برای 780 واحد صنعتی انجام یافته است، خاطرنشان کرد: 395 اخطاریه نیز برای این واحدها در طی سال صادر و 14 مورد نیز به عنوان واحد آلاینده شناسایی شده است.

شهند استان اردبیل را به عنوان یکی از شهرهای پاک کشور اعلام کرد و گفت: پتاسیلهای طبیعی و وجود هوای پاک در طول سال می‌توانند نقش اساسی در جهت جذب گردشگر به این استان باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تلاش برای احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های خشک شده در استان در یک برنامه میان مدت و بلندمدت خبر داد و بیان کرد: احیای دریاچه نئور و چندین تالاب شهرهای استان در دستور کار اداره کل محیط زیست استان است که با نظارت تیم‌های کارشناسی این کار در حال انجام است

وی با بیان اینکه آتش زدن ضایعات کشاورزی یکی از موارد آلودگی در استان است، خاطرنشان کرد: از جهاد کشاورزی در خواست کردیم با برگزاری دورههای آموزشی برای کشاورزان جلوگیری کند چرا که این اقدام علاوه بر آلودگی هوا منجر به از بین رفتن میکرو ارگانیزم‌های خاک می شود.

به گفته شهند اداره کل محیط زیست استان اردبیل روی موضوعات پسماند، فاضلاب شهری و همچنین انتشار بوی نامطبوع و گردوغبار با حساسیت ورود کارشناسی و تخصصی داشته تا به تدریج آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه رفع شود.

به گزارش ایسنا، همچنین فردا ۲۹ دی ماه به مناسبت هفته هوای پاک کلیه مراکز معاینه فنی به مراجعه‌کنندگان با ۴۰ درصد تخفیف ارائه خدمات خواهند کرد و همچنین در این هفته بازدید از موزه تاریخی و طبیعی واقع در جوار دریاچه شورابیل رایگان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر