بازرسی از 4هزار واحدهای صنفی در اردبیل


بازرسی از 4هزار واحدهای صنفی در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در 9 ماه سال جاری چهار هزار و 609 مورد بازرسی سازمان استاندارد از مراکز عرضه و توزیع کالا انجام شد.

هاشم علایی امروز 28 دی ماه در نشست هماهنگی اجرای طرح «طاها» در اردبیل اظهار کرد: چهار هزار و ۶۰۹ مورد بازرسی در ۹ ماهه سال جاری از مراکز عرضه و توزیع کالا توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد صورت گرفته که با توجه به برنامه عملیاتی اختصاص یافته تحقق ۵۶ درصدی در این حوزه را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در قالب طرح طاها «طرح اجرای هماهنگ استاندارد» به عنوان یکی از طرح‌های راهبردی سازمان ملی استاندارد که با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و توجیه جامعه به کیفیت مطلوب محصولات انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد گفت: در قالب طرح «طاها» تعداد ۲۱۱ مورد نمونه برداری و ۲۱۱ مورد آزمون از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه صنایع غذایی، لبنیات، شوینده‌ها، رنگ‌ها، لوازم خودرو، مصالح ساختمانی و… در استان اردبیل انجام شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: با اعتبار تخصیص یافته برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد، کالاهای مشمول استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا اداره کل، مورد آزمون قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، علایی ادامه داد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای علامت استاندارد در سطح بازار انجام می‌شود، کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می‌کنند و در صورت لزوم برخورد قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات