10 خبر پربازدید سیاسی ایسنا در 28 دی


10 خبر پربازدید سیاسی ایسنا در 28 دی

تکرار یاوه‌گویی‌های ترامپ درباره ایران/ دستور آزادی 170 زندانی/ اظهارات جهانگیری درباره تاخیر در بیان علت سقوط هواپیمای اوکراینی/ بازدید روحانی از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

تکرار یاوه‌گویی‌های ترامپ درباره ایران

به گزارش ایسنا، اولین خبر پربازدید امروز توییت جدید دونالد ترامپ بود. رییس‌جمهور آمریکا با ادعای این که مردم نجیب ایران، آمریکا را دوست می دارند، مدعی شد که رهبران ایران به جای آن که ایران را به سمت ویرانی بکشانند، باید هراس افکنی را کنار بنهند و ایران را دوباره باعظمت کنند!

وی همچنین در توییت دیگری به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد و مدعی شد که اقتصاد ایران در حال فروپاشی و مردم در حال رنج هستند.

چند مخاطب در کامنت های جداگانه برای این خبر تنفر خود از ترامپ و ادعاهایش را ابراز کردند.

ابهام چندروزه علت سقوط هواپیمای اوکراینی ضربه بزرگی بود

اظهارات معاون اول رئیس جمهوری در همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

اسحاق جهانگیری در این همایش با اشاره به اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی سه روز بعد از وقوع حادثه، گفت: یکی از بزرگترین ضربه هایی که در ماجرای سقوط هواپیما اوکراینی بیش از سقوط آن و کشته شدن ۱۷۶ نفر آدم محترم که مسافران هواپیما بودند، متحمل شدیم این بود که علت اتفاق را چند روز مبهم گذاشتیم.

بازدید دادستان تهران از زندان تهران بزرگ/ دستور آزادی ۱۷۰ زندانی

خبر بعدی، بازدید سرزده دادستان تهران به همراه جمعی از معاونین، قضات اجرای احکام و ناظر زندان و مدیران زندانهای استان تهران از ندامتگاه تهران بزرگ به منظور پیگیری مسائل و مشکلات زندانیان بود.

القاصی مهر در این بازدید دستور آزادی ۱۷۰ نفر از زندانیانی که باقیمانده حبس آن ها کمتر از سه ماه بود برای اعطاء مرخصی منتهی به آزادی را صادر کرد.

روحانی به چابهار سفر کرد

سفر رئیس جمهور به چابهار به منظور بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان و بررسی روند امداد رسانی و حل مشکلات سیل زدگان این استان هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

در کنار مردم مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از بازدید از این مناطق با حضور در میان مردم روستای کلانی تاکید کرد: مطمئن باشید دولت و همه ما در کنار شما هستیم، مشکلات شما را حل خواهیم کرد و شما را فراموش نمی‌کنیم.

اگر لازم باشد برای حضور پمپئو و توضیحاتش درباره ایران ، احضاریه صادر می‌کنیم

دو پیام توییتری کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در درباره ضرورت حضور مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این مجلس برای ارائه توضیحاتی در زمینه سیاست دولت آمریکا درباره ایران نیز از خبر های پربازدید بود.

الیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی یک تاریخ جدید را برای شنیدن اظهارات وزیر خارجه پمپئو درباره سیاست دونالد ترامپ راجع به ایران، عراق و اعمال زور در منطقه، معین کرده است. این جلسه استماع، در تاریخ چهارشنبه ۲۹ ژانویه برگزار خواهد شد.

نشست فوق‌العاده وزرای برجام برای بررسی رویکرد جدید اروپا در برجام تشکیل شود

خبر بعدی تاکیدات علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی بر ضرورت تشکیل نشست فوق‌العاده وزرای عضو برجام برای بررسی رویکرد جدید اروپا در برجام بود.

وی افزود: آقای ظریف باید برگزاری این نشست را درخواست کند تا رویکرد جدید اروپا مورد بررسی قرار گیرد. اتخاذ رویکرد آمریکا در برجام توسط کشورهای اروپایی به دو قطبی شدن شرقی - غربی در برجام و فروپاشی آن منجر خواهد شد.

محرومیت ایران از میزبانی در لیگ قهرمانی آسیا در مجلس بررسی می‌شود

همچنین اظهارات محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون ورزش مجلس مبنی بر بررسی محرومیت ایران از میزبانی در لیگ قهرمانی آسیا در مجلس از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

وی افزود: از زخم‌هایی که این روزها بر قامت استوار و پرافتخار فوتبال ایران عارض می‌شود متاثر و متاسفم، اگر این زخم‌ها را درمان نکنیم با هزینه‌های جبران ناپذیری روبرو خواهیم شد.

اگر پشتیبان ولایت فقیه هستیم باید با شکم گرسنه هم رأی بدهیم

خبر پربازدید بعدی گفت و گوی سید راضی نوری، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با ایسنا درباره ضرورت حضور پرشور مردم درانتخابات پیش روی مجلس بود که دربخشی از این گفت و گو تاکیدکرده است: قهر با صندوق رأی خواسته دشمنان ایران است. اگر پشتیبان ولایت فقیه هستیم باید با شکم گرسنه هم رأی بدهیم.

این اظهارات نماینده شوش در مجلس واکنش های مخاطبان بسیاری را در پی داشت.

حداد کامنتی برای این خبر نوشت: اگر از رهبری یک صدا پیروی کنیم علاوه بر دین، دنیایمان هم بهتر تامین می شود.

تعدادی از مخاطبان نیز به طرح این سوال پرداختند که آیا کسی که برای ورود به مجلس میلیاردی خرج میکند، میفهمد شکم گرسنه زن و بچه یعنی چی؟

علی هم تاکید کرد: بله، ملت اسلامی ما حاضرند صدها سال گرسنه بمانند و تحت شدیدترین تحریم‌ ها قرار داشته باشند ولی از ولایت و دشمنی با آمریکا دست نکشند.

مکانیزم ماشه، پایان برجام نیست/ کاری نکنیم اروپایی‌ها در اردوگاه ترامپ قرار بگیرند

اظهارات نصرت‌اله تاجیک، کارشناس مسائل بین‌الملل مبنی بر اینکه مکانیزم ماشه، پایان برجام نیست نیز از خبرهای پربازدید بود. وی همچنین در بخشی از صحبتهایش تاکید کرده است: کاری نکنیم اروپایی‌ها در اردوگاه ترامپ قرار بگیرند.

محمد در کامنتی برای این خبر نوشت: دیگه هر بچه ای هم میداند، از اولش هم اروپایی ها در اردوی ترامپ دلقک بودند.

مخاطبی که خود را شاکی معرفی کرد هم افزود: اروپاییها باید از جانب ایران تحریم میشدن چون ما اقدام مناسبی انجام ندادیم اونها طلبکار شدن نباید تو مسائل سیاسی از خودمون ضعف نشون بدیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!