استفاده آزمایشی از فناوری زنجیره‌ی بلوکی توسط وزات خزانه داری ایالات متحده


استفاده آزمایشی از فناوری زنجیره‌ی بلوکی توسط وزات خزانه داری ایالات متحده

وزارت خزانه داری ایالات متحده به عنوان بخشی از تحقیقات خود در زمینه‌ی چگونگی استفاده از زنجیره‌ی بلوکی در عملیات‌های مالی، یک سامانه مبتنی بر این فناوری را برای ردیابی کمک هزینه‌های فدرال آزمایش کرده است.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: وزارت خزانه داری ایالات متحده به عنوان بخشی از تحقیقات خود در زمینه ی چگونگی استفاده از زنجیره ی بلوکی در عملیات های مالی، یک سامانه مبتنی بر این فناوری را برای ردیابی کمک هزینه های فدرال آزمایش کرده است. بر اساس گزارش های منتشر شده در تاریخ 10 ژانویه این وزارتخانه در حال حاضر تقریبا اثبات مفهومی اعتبارنامه ی مبتنی بر فناوری زنجیره ی بلوکی را برای دریافت کنندگان کمک های فدرال تکمیل کرده است.
کریگ فیشر (craig fischer) مدیر برنامه نوآوری در وزارت خزانه داری ایالات متحده، با تشریح اصول عملکرد این برنامه، توضیح داد که این بستر اعتبارنامه های ارسال شده به دریافت کنندگان کمک هزینه هارا به صورت الکترونیکی نوکنیزه کرده و به این ترتیب، به ردیابی توزیع پرداخت ها و ایمن تر کردن تراکنش ها کمک می کند. قابیلت ردیابی پرداخت ها همچنین دولت را قادر می سازد تا داده هایی مانند شناسه ی گیرنده،مبلغ کمک هزینه و تاریخ های مهم مانند زمان اعطای آن را مشاهده کند.
طبق گزارش ها، برای دریافت این اعتبارنامه های توکنیزه شده گیرنده باید یک کیف پول الکترونیکی مرتبط با یک حساب بانکی داشته باشد انتظار می رود که این آزمایش ها تا پایان ماه ژانویه به پایان برسند.
مطالعات اخیر بخش مشاوره ای کوین تلگراف (cointelegraph consulting) و شرکت زنجیره ی بلوکی سوئیسی اینسولار (insolar) که نتایج آن در ماه دسامبر گزارش شد، نشان میدهد که استفاده از فناوری زنجیره ی بلوکی میتواند هزینه های زنجیره ی تامین را بین 4/. تا 8/. درصد برای کسب و کار کاهش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟