استاندار: شورای نظارتی برای طرح‌های مطالعاتی سمنان ایجاد شود


استاندار: شورای نظارتی برای طرح‌های مطالعاتی سمنان ایجاد شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: شورای نظارتی بر تمام مراحل طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی این استان به منظور جلوگیری از هدررفت منابع نظارت کامل داشته باشد.

علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی استان ابتدا در کارگروه‌های مربوطه اولویت‌بندی و در شورای برنامه‌ریزی بررسی، سپس با فراخوان، اجرای این طرح‌ها به افراد دارای صلاحیت واگذار شود و در روند انجام طرح، شورای نظارتی بر آن نظارت داشته باشد.

وی به اجرای واقعی و قابل دفاع طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در استان سمنان تاکید و بیان کرد: پرداخت‌های مالی به تصویب دفاعیه آخر مجری طرح‌های پژوهشی مربوط می‌شود.

استاندار سمنان ادامه داد: اجرای سندهای راهبردی و پژوهشی در استان سمنان نباید قربانی ایده‌های شخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی شود.

وی تاکید کرد: سندهای راهبردی تدوین شده در سمنان راهکارها را برای توسعه این استان مشخص می‌کند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای آن‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری سمنان در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: این طرح استانی نیازمند بازنگری و به‌هنگام‌سازی است و باید به گردشگری روستایی، کشاورزی و عشایری با توجه به ظرفیت های استان سمنان در تدوین آن توجه شود.

آشناگر ابراز داشت: کویر، به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی، ظرفیت حوزه گردشگری استان سمنان است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی مرمت و بازسازی قنات‌های سمنان، اضافه کرد: با توجه به کمبود مقنی و خطرات بی‌شمار در این زمینه، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای طراحی و ساخت ربات ،کمک شایانی به تحقق و اجرای این امر می‌کند.

استاندار سمنان بر ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پایان سال تاکید و تصریح کرد: جذب اعتبارات سفر رییس جمهوری به ویژه طرح‌های ملی در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و سازمان برنامه و بودجه و معاونت هماهنگی امور عمرانی گزارش این مساله را ارائه دهند.

نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد و مباحثی مانند اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)