موسسه آموزش شهر: تفنگ و صحنه اعدام به کودکان آموزش نمی دهیم


موسسه آموزش شهر: تفنگ و صحنه اعدام به کودکان آموزش نمی دهیم

تهران-ایرنا- «موسسه آموزش شهر» وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد که منابع آموزشی آن از سوی کارشناسان کودک و در چارچوب استانداردهای نظام آموزشی کشور تهیه می شود و به همین دلیل، کتاب طنز حاوی تصاویری همراه با تفنگ و صحنه اعدام از منابع آموزشی آن نیست.

روابط عمومی «موسسه آموزش شهر» این اطلاعیه را امروز شنبه در واکنش به توئیت‌های هماهنگی منتشر کرد که ادعا می‌کنند منابع آموزشی غیرمتناسب با گروه سنی کودکان، در خانه‌های کودک سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران توزیع شده‌ است.

«موسسه آموزش شهر» متولی برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

بر اساس اعلام این موسسه، سازمان فرهنگی هنری دارای بیش از ۷۵ خانه کودک شهر شکوفه‌هاست که هماهنگ با نظام آموزش پیش از دبستان کشور، دارای منابع آموزشی انحصاری و هماهنگ به تفکیک سه گروه سنی ۴، ۵ و ۶ سال است.

روابط عمومی موسسه آموزش شهر تصریح کرده است: این منابع توسط کارشناسان کودک، تحت نظارت استادان این حوزه تولید می‌شود.

اطلاعیه می افزاید: این منابع و کتاب‌ها با برند «قندون» و «خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها» منتشر و توزیع می‌شود و تمام مربیان و عوامل بر اساس یک تقویم آموزشی واحد و مبتنی بر نظامات آموزشی ضمن خدمت معین، به انجام فرآیندهای آموزش و تدریس مشغول هستند.

روابط عمومی موسسه آموزش شهر در این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: کتاب‌های مورد ادعا در توییت‌ها هرچند از تولیدات نزدیک به یک دهه پیش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در قالب طنز برای گروه بزرگسالان است اما هیچ کدام جزو منابع و محصولات توزیعی در خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها نیست.

در روزهای اخیر مطالب و تصاویری در فضای مجازی مبنی بر توزیع کتابی با نام کتاب مترو با تصاویری همراه با تفنگ و صحنه اعدام در مهدکودک‌های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شده و واکنشهای بسیاری را برانگیخته است.

«غلامحسین محمدی» رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران روز گذشته در قالب توئیت در این باره نوشت: «یک نفر کتابی را برده در یک مهد کودک که ما نمی دانیم کیست! آن کتاب برای مترو هست ولی ربطی به مهدکودکها ندارد اما الآن نتیجه اش این شده است که گویی شهرداری کل تهران در کل مهد کودکها عکس اعدام پخش می کند! مغلطه از این بالاتر؟!»

محمدی در عین حال تاکید کرد که شهرداری به موضوع رسیدگی می کند.

کتاب مورد اشاره، یک کتاب طنز حاوی کاریکاتور و کارتون با عنوان «شهروند بین المللی» است که ۸ سال پیش، در سال ۱۳۹۰ توسط موسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتشار یافته است.

موسسه آموزش شهر: تفنگ و صحنه اعدام به کودکان آموزش نمی دهیم

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز در واکنش به مطالب منتشر شده در فضای مجازی در این رابطه صفحه توئیتر خود نوشت: یک نفر کتابی را برده در یک مهد کودک که ما نمی‌دانیم کیست!

غلامحسین محمدی بیان کرده است: ‌آن کتاب برای مترو هست و ربطی به مهدکودک‌ها ندارد!

محمدی در ادامه افزوده است: الان نتیجه‌اش شده شهرداری کل تهران در کل مهدکودک‌ها عکس اعدام پخش می‌کند! مغلطه بالاتر از این؟بگذریم. اگر کسی اشتباها کتاب را جایی توزیع کرده رسیدگی می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق