40 فعال زیست محیطی و دوستدار طبیعت در تهران تقدیر شدند


40 فعال زیست محیطی و دوستدار طبیعت در تهران تقدیر شدند

تهران- ایرنا- 40 فعال زیست محیطی و دوستدار طبیعت روز شنبه در همایش پاسداشت هوای پاک در بوستان ولایت در تهران تقدیر شدند.

شهردار منطقه ۱۹ تهران روز شنبه در همایش پاسداشت هوای پاک در بوستان ولایت اظهار داشت: این افراد برترین ها در عرصه مقاله نویسی، نقاشی، عکاسی، فعالان زیست محیطی و فعالان مشارکت در سه شنبه ها بدون خودرو بودند.

علی توکلی افزود: ۴۸ مقاله به دبیرخانه «همایش تخصصی و پویش پاسداشت روز ملی هوای پاک» ارسال شد که از این تعداد ۱۲ نفر منتخب و سه نفر برگزیده شدند.

وی اضافه کرد: همچنین به جشنواره « مسابقه بزرگ نقاشی و عکاسی با موضوع هوای شهرمان را داشته باشیم» ۴۵۰ نقاشی و عکس رسید که از این تعداد نیز در هر رشته سه نفر برگزیده شدند.

شهردار منطقه ۱۹ تهران ادامه داد: در حاشیه برگزاری این همایش، مسابقه دوچرخه سواری با هدف فرهنگسازی استفاده از دوچرخه برگزار شد و از یک نفر برتر در این زمینه تقدیر شد.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاهی نیز از نقاشی ها و عکاسی ها برتر در بوستان ولایت برگزار شد.

توکلی با بیان اینکه آلودگی هوا به یکی از مهم ترین معضلات زیست محیطی کلانشهر تهران و شهرک ها و شهرهای اقماری آن تبدیل شود تاکید کرد: شناخت دقیق و علمی این معضل و ارائه راه حلی مناسب و کاربردی جهت مبارزه با آن در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.

وی گفت: در این زمینه به دنبال جلب مشارکت های مردمی در کاهش آلودگی هوا و فرهنگسازی در این عرصه هستیم.

در پایان این مراسم از طرح حجمی کاپ (کاهش آلودگی و پسماند) از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...