آغاز عملیات ریل‌گذاری راه آهن اردبیل در ایام دهه فجر امسال


آغاز عملیات ریل‌گذاری راه آهن اردبیل در ایام دهه فجر امسال

استاندار اردبیل گفت: پیمانکار روسازی راه آهن میانه – اردبیل انتخاب شده و دهه فجر سالجاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

اکبر بهنامجو 28 دی ماه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی اردبیل اظهار کرد: از محل سفر رییس جمهوری به استان اردبیل راه آهن اردبیل – میانه مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و افزایش قیمت‌هایی که در یکی دو سال اخیر حادث شده نیز لحاظ شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه اعتبار لازم برای سال‌های 98 و 99 این پروژه تامین شده است، خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن اردبیل را بر مبنای تعهدی که برای مردم استان داده بودیم تا پایان سال ۹۹ تکمیل می‌کنیم که البته وزیر راه در جریان سفر به استان تکمیل این پروژه را پایان دولت دوازدهم اعلام کرد.
رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: مطالعه فاز اول راه آهن اردبیل به پارس‌آباد که توسط قرارگاه خاتم انجام شده از توجیه لازم با توجه به وجود مراکز تولیدی که در شمال استان در حال احداث است، برخوردار شده است.
بهنامجو افزود: مطالعه فاز دو این پروژه در دهه فجر آغاز می‌شود که مسیر اردبیل به سمت کارخانه سیمان است و چه بسا این فاز بسیار حیاتی و مهم برای ما است که از اهمیت اجرایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه سفر رییس جمهور به استان اردبیل سفر پر برکتی بود، گفت: با توجه به پیگیری همه جانبه‌ای که توسط مدیران دستگاه اجرایی انجام شد، خوشبختانه دو هزار و۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای استان اردبیل اختصاص پیدا کرد.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: بخشی از این اعتبار را در یکی دو ماه قبل از سفر آقای رئیس جمهور به استان جذب کرده بودیم و بخشی نیز همزمان با سفر انجام شد.
بهنامجو با اشاره به اینکه در این سفر نزدیک ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زیربنایی اختصاص داده شد، اظهار کرد: پروژه‌هایی از قبیل تربیت بدنی، گردشگری، آب و خاک، کشاورزی، راه و ترابری و دانشگاه تامین اعتبار شد که تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.
وی اضافه کرد: نزدیک ۸۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بانکی برای پروژه عمرانی تخصیص گرفته بودیم که در سفر رئیس جمهور در شورای اداری تفاهمنامه آن امضا شد.
استاندار اردبیل گفت: پیمانکار اجرای پایاب سد گیوی تا پایان دهه فجر امسال مشخص می‌شود که حدود ۲۲۰میلیارد تومان نیز به این پروژه اختصاص داده شده است.
بهنامجو با اشاره به تامین اعتبار لازم برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردبیل که در حال حاضر تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، شبکه فاضلاب شهر نمین واعتبار لازم تامین شد و پایاب سد سبلان نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان و نیز برای بیمارستان اردبیل و پروژه‌های دیگر نیز اعتبار خوبی اختصاص یافت.
وی حضور مدیران بانک‌ها در اردبیل را نقطه عطفی در توسعه استان دانست و گفت: تسهیلات بانکی در مرداد ماه کلید خورد که از آن مرحله هم نزدیک ۹هزار و۶۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات مصوب داشتیم و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از محل صندق کارآفرین شکوفایی مجدد اضافه شد.
استاندار اردبیل ادامه داد: علاوه بر این ۷۵۰ میلیارد تومان حداقل تسهیلاتی است که مصوب شد که از این میزان ۱۵ درصد پرداخت شده و ۳۰ درصد از کل اعتبارات مصوب شده که با برگزاری جلساتی که برای پیگیری مصوبات سفر خواهیم داشت، برای جذب صد درصدی اعتبارات این سفر تلاش می‌کنیم.
بهنامجو با اشاره به اینکه روند جذب تسهیلات برای بانک‌ها و روند اجرایی پروژه‌ها برای تمام دستگاه‌های اجرایی را رصد خواهیم کرد، گفت: چند پروژه بسیار حیاتی و اساسی برای استان وجود دارد که برای این‌ها هم در سفر رئیس جمهور مصوبه گرفتیم که اگر امیدواریم وزارتخانه‌ها همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت لازم برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان که مجددا در سفر تصویب شد یکی دیگر از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل است.
به گزارش گروه دریافت ایسنا، استاندار اردبیل اظهار کرد: برای پیگیری این مصوبات هر هفته در مرکز جلسات فشرده‌ای ترتیب می‌یابد تا این پروژه‌های بسیار مهم و اساسی وارد فاز عملیاتی شود.
بهنامجو افزود: نزدیک ۲۲ مورد تفاهمنامه با سازمان‌ها و موسسات مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذار منعقد شده که آنها هم رصد و پیگیری می‌شود.
رییس شورای اداری استان اردبیل گفت: در بحث جاده‌ها‌ی استان نهضت بسیار خوبی شروع شده در سفر رییس جمهور نزدیک ۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه افتتاح شد و اجرای ۱۴۱ کیلومتر نیز تا ۱۴۰۰ تامین اعتبار شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو