والدین برای تربیت فرزندان باید از بند محدودیت‌های گذشته رها باشند


والدین برای تربیت فرزندان باید از بند محدودیت‌های گذشته رها باشند

افسانه عزیزی با اشاره به اینکه والدین برای تربیت فرزندان سالم و موفق به آموزش نیاز دارند، افزود: فرزندپروری مناسب زمانی صورت می‌گیرد که خانواده از بند محدودیت‌های گذشته رها باشند و آن را درک کند.

افسانه عزیزی مشاور و روانشناس بهزیستی در حاشیه کارگاه آموزشی«تکنیک‌های فرزند پروری» در جهاددانشگاهی اردبیل در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه والدین برای تربیت فرزندان سالم و موفق به آموزش نیاز دارند، افزود: آشنایی با تکنیک فرزندپروری به والدین کمک می‌کند تا ارتباط موثرتری با فرزندان خود برقرار کنند.

افسانه عزیزی اظهار کرد: والد بودن فرصت می‌دهد با درک و معنا بخشیدن به تجربه‌های اولیه کودکی خودمان، دوباره والد خود باشیم و رشد پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه فرزندپروری مناسب زمانی صورت می‌گیرد که خانواده از بند محدودیت‌های گذشته رها باشند و آن را درک کند، تصریح کرد: والدین باید مهارت‌های لازم برای ارتباط با کودکان را کسب کنند بطوریکه چگونگی احساس و تجربه در دوران کودکی تاثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد.

این روانشناس با اشاره به اینکه روابط والدین و فرزند از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر تحول روانی و اجتماعی فرد است، یادآور شد: والدین موفق، به تعلیم و تربیت فرزندان شان به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند.

عزیزی اضافه‌کرد: خانواده موفق با شناخت و درک نیاز فرزندان خود در هر دوره از زندگی تلاش می‌کنند تا عوامل بروز مشکلات را برطرف شود چرا که به خوبی می‌دانند بی‌توجهی به نیازها می‌تواند آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه والدین و سبک فرزندپروری آنها نقش بسزایی در پرورش هوش هیجانی و بهداشت روانی کودک دارد، ادامه داد: درک هیجان برای والدین به معنی آگاهی از احساسات فرزندان و توانایی همدلی کردن با آنها و نیز آرام ساختن و راهنمایی کردن آنهاست.

مدرس این کارگاه خاطرنشان کرد: دلبستگی ایمن یا پیوند عاطفی بین والدین و فرزند نه تنها باعث رشد کودک می‌شود بلکه از بروز اختلالات اضطرابی، ناامنی، افسردگی و سایر مشکلات در دوران بزرگسالی جلوگیری می‌کند.

عزیزی یادآور شد: در دلبستگی نا ایمن و یا اجتنابی کودک نسبت به برقراری ارتباط با دیگران بی اعتماد شده و در عین حال دچار اضطراب و استرس می‌شوند.

والدین برای تربیت فرزندان باید از بند محدودیت‌های گذشته رها باشند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها