فعالیت 750 آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون منطبق بر الزامات بین‌المللی در کشور


فعالیت 750 آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون منطبق بر الزامات بین‌المللی در کشور

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: در حال حاضر در سطح کشور بالغ بر 750 آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون در تطبیق کامل با الزامات بین‌المللی وجود دارد که نتایج آزمایشات این آزمایشگاه‌ها در کشورهای دیگر نیز دارای اعتبار است.

علیرضا خاکی‌فیروز، امروز شنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان مرکزی اظهار کرد: مرکز تایید صلاحیت ایران بر اساس اصول و الزامات بین المللی درخصوص تایید آزمایشگاه‌ها برای فرآیند ارزیابی محصولات و خدمات مطابق با الزامات استاندارد و با هدف اصلی اطمینان بخشی به مصرف کنندگان فعالیت می‌کند.

وی افزود: مرکز تایید صلاحیت ایران امسال در زمینه تایید صلاحیت سیستم مدیریت انرژی، زیست محیطی و مدیریت کیفیت ارزیابی به عضویت اتحادیه آسیا و اقیانوسیه درآمده که به دنبال این عضویت، گواهی‌های این مرکز در بیش از ۳۸ کشور دنیا دارای اعتبار بین المللی است، البته به دلیل تحریم‌های آمریکا گواهینامه‌های تایید صلاحیت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در مجمع بین المللی تایید صلاحیت‌ها با مشکلاتی مواجه شده که البته به دنبال برطرف کردن این مشکلات هستیم.

خاکی فیروز با بیان اینکه گواهینامه‌های تایید صلاحیت‌ این مرکز به دلیل عضویت در مجمع بین‌المللی تایید صلاحیت‌، در ۷۳ کشور جهان دارای اعتبار است، بیان کرد: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دارای بخش‌های تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون، تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی فنی و تایید صلاحیت نهادهای گواهی کننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور بالغ بر 750 آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون در تطبیق کامل با الزامات بین‌المللی وجود دارد که نتایج آزمایشات این آزمایشگاه‌ها در کشورهای دیگر نیز دارای اعتبار است.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اضافه کرد: 2300 آزمایشگاه بر اساس رویه‌های اجرایی سازمان ملی استاندارد در کشور تایید صلاحیت شده ، همچنین امسال تایید صلاحیت ۱۵۰ آزمایشگاه جدید نیز صادر شده است.

خاکی فیروز اضافه کرد: حدود 300 شرکت بازرسی فنی از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تایید صلاحیت شده و 16 نهاد گواهی کننده در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تصریح کرد: این مرکز با پنج کشور ایتالیا، ترکیه، روسیه، بلاروس و بلغارستان تفاهم‌نامه دارد و انعقاد تفاهمنامه با کشور سوییس را نیز در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به تحقق 126 درصد تعهدات این اداره در راستای صدور گواهینامه‌های صادراتی گفت: تا پایان آذرماه امسال ۷۵۶ اظهارنامه صادراتی برای فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری توسط این اداره صادر شده و مجوز صادراتی قریب به ۱۰ هزار فرآورده نفتی نیز با همکاری اداره کل گمرکات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحت کنترل قرار گرفته است.

مهناز جعفریان تعداد آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده در استان مرکزی را 65 مورد عنوان کرد و گفت :۴۵ درصد این آزمایشگاه‌ها در شهرستان ساوه و مابقی در سایر شهرستان‌های استان قرار دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری