آمارهای رسمی گواه رونق روز افزون تولید در زنجان است


آمارهای رسمی گواه رونق روز افزون تولید در زنجان است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: آمار و اسناد رسمی موجود بیانگر آن است که واحدهای تولیدی این استان تعطیل نشده و بیش از گذشته فعال هستند و حتی رقم ایجاد اشتغال نیز روند رو به رشدی پیدا کرده است.

فتح الله حقیقی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با اشاره به اینکه بخش بزرگی از رونق تولید بر عهده بانک های عامل این استان است، افزود: اسناد رسمی نشان می دهد که رونق تولید در این استان جریان دارد، یکی ازاین موارد مهم، بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی است که نسبت به سال گذشته پنج هزار و ۶۷ نفر به شمار بیمه شدگان استان اضافه شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان ۱۰۹ هزار و ۸۲۶ نفر بود که از ابتدای سال جاری تا کنون این رقم به۱۱۴ هزار و ۸۹۳ نفر افزایش یافته است.

این مسؤول با بیان اینکه شمار کارگاه های استان فعال نیز نسبت به سال گذشته به یک هزار و ۲۰۳ کارگاه افزایش یافته است، افزود: سال گذشته تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری سه هزار و ۲۴۱ نفر بود که امسال با روند کاهشی به سه هزار و ۲۱۷ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: شمار بیمه شدگان مشاغل آزاد این استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ هزار و ۹۴۶ نفر اضافه شده که این کار اقدام خوبی محسوب می شود که سهم قابل توجهی آن نیز بر دوش بانک های عامل است.

استاندار زنجان گفت: مدیران بانک های عامل استان برای اقدامات خود هماهنگی لازم را با استانداری داشته باشند، تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری شود.

وی در خصوص منابع و مصارف بانک های خصوصی نیز گفت: پیرامون این موضوع با وزیر اقتصاد و دارایی مکاتبه شده که اقداماتی در حال انجام است که امیدواریم نتایج آن به زودی اعلام شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: منابع مالی واحدهای تولیدی فعال این استان نیز در حال اقدام است که هر چند، کارهایی شده که امیدواریم تا پایان سال نسبت به سال گذشته نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

وی یادآوری کرد: چک های برگشتی واحدهای تولیدی در جلسه ستاد تسیهل موارد مطرح شده که در صورت نیاز این مهم نیز در شورای تامین استان نیز مطرح خواهد شد.

این مسؤول در ارتباط با جذب سهم صندوق توسعه ملی برای استان نیز گفت: بر این اساس ، دفتر امور اقتصادی استانداری نیز در مدت یک هفته این گزارش را ارسال و جذب تسهیلات خسارت سیل را نیز باید سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش