سرشماری پرندگان در پلدختر انجام شد


سرشماری پرندگان در پلدختر انجام شد

خرم آباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب ها و سایر منابع آبی این شهرستان انجام شد.

علی الشتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:عملیات سرشماری زمستانی به منظور شناسایی تعداد، تنوع و برآورد جمعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی، هر سال با شروع فصل زمستان و با استفاده از تلسکوپ، دوربین‌های چشمی و نصبی انجام می شود.

وی افزود: این طرح بر اساس برنامه جهانی از سوی موسسه بین المللی تالاب ها هرساله در بازده زمانی مشخصی برای آگاهی از تنوع و تعداد پرندگان برگزار می شود که همزمان با اجرای آن توسط اداره محیط زیست پلدختر با حضور کارشناسان متخصص و محیط بانان در تالاب های این شهرستان انجام شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: تالاب های پلدختر با توجه به قرارگرفتن در مسیر و کریدور بین المللی مهاجرت، دارای ارزش اکولوژیکی مهمی بوده و هر ساله پرندگان زیادی این تالابها را برای زمستان گذرانی انتخاب یا پس از استراحت و تجدید قوا به عرصه های پایین تر مهاجرت می کنند.

وی افزود:در این تالابها پرندگان از جمله غاز خاکستری، آنقوت، اردک سرسبز، اردک ارده ای، اردک بلوطی، حواصیل ها، باکلان، کشیم، چنگر، تلیله ها، آبچلیکها، دیدومک و سلیمها مشاهده شد.

الشتری نژاد افزود: سایر پرندگان مانند "اگرت" نیز در این تالاب ها مشاهده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...