16 شرکت فناور استان اردبیل ایده‌های خود را تجاری‌سازی می‌کنند


16 شرکت فناور استان اردبیل ایده‌های خود را تجاری‌سازی می‌کنند

اردبیل - ایرنا - معاون فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با پشتیبانی جهاد دانشگاهی اردبیل 16 شرکت فناور برای تجاری‌سازی  34 ایده فناورانه خود تلاش می‌کنند.

مهران محمدی روز شنبه در سمینار "اقتصاد اشتراکی در حوزه گیاهان دارویی" افزود: از این تعداد سه شرکت دانش‌بنیان شده و ۱۲ ثبت اختراع نیز انجام یافته است.

او اظهارداشت: جهاد دانشگاهی استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ پژوهشگران و فناوران دنبال ایفای نقش در ساماندهی فعالیت‌های حوزه گیاهان دارویی استان است.

وی گفت: این مرکز از شرکت‌های فعال در کشت و فناوری گیاهان دارویی پشتیبانی و حمایت می‌کند و ارائه خدمات آموزشی برای ارتقای فعالیت آنها و رفع مشکلات پیش رو یکی از این حمایت‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه چنین سمینارهایی می‌تواند به فعالیت فعالان این حوزه سمت و سو دهد، تشریح‌کرد: برخی مجموعه‌هایی که تامین مواد اولیه، تولید و عرضه محصولات خود را انجام می‌دهند نیازمند بهره‌مندی از پلتفرم‌های اقتصادی هستند تا چرخه تولید و فروش را مقرون به صرفه کرده و دسترسی به تولیدات خود را نیز آسان کنند.

محمدی با بیان اینکه امروزه فناوری‌های تواناساز رونق زیادی یافته‌اند، ادامه‌داد: این موضوع باعث شده شبکه‌های مردم و سازمان‌ها مستقیم معامله کنند که شامل داده آزاد، گوشی‌های ارزان و در دسترس همه و رسانه‌های اجتماعی می‌شود و تلاش کرده تا به‌طور چشمگیری ناسازگاری بین مدل‌های سازمانی و کسب‌وکاری کاهش یابند.

یک بنیانگذار شتابدهنده جاویدان نیز در این سمینار با بیان اینکه شتاب دهنده یک ساختار منسجم و مشخص است که در جهت حمایت و توسعه کارآفرینی نوآورانه و دانش‌بنیان فعالیت و خدمات ارائه می‌کند، افزود: تامین سرمایه با سقف مشخص، جذب سرمایه‌گذار و تسهیلات کارآفرینی، تسهیل روابط، تامین فضای کسب و کار، توانمندسازی و مشاوره از خدمات شتابدهنده جاویدان است.

رامین عبدی با اشاره به اینکه در اقتصاد اشتراکی افراد و گروه‌ها می‌توانند به طور گسترده‌تری افکار، ایده و دارایی‌های خود را به اشتراک بگذارند، ادامه‌داد: اقتصاد اشتراکی شامل تولید، توزیع، تجارت، مصرف محصولات و خدمات مختلف توسط مردم و یا سازمان‌ها است.

این کارآفرین نمونه استان اردبیل، نزدیک شدن ارتباطات، دستیابی به بازارهای جدید، افزایش میزان فروش و سود، حذف هزینه‌های اضافی، کاهش هزینه‌های معاملاتی و تدارکاتی، بهبود مدیریت بر روابط مصرف‌کننده، عرضه‌کننده و کارکنان و کاهش آلودگی محیط زیست را از مزایای کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد.

در سمینار آموزشی نقش فناوری اطلاعات و پلتفرم‌های اقتصاد اشتراکی در حوزه گیاهان دارویی سه پلتفرم اقتصاد اشتراکی شامل "سامانه فن یوز" طراحی شده توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی، "سامانه شب بو" طراحی شده توسط شرکت جاوید افزار و "سامانه باسلام" طراحی شده در پارک علم و فناوری قم معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)