داد و ستد 9 هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالا


داد و ستد 9 هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالا

ایران اکونومیست- در معاملات هفته چهارم دی ماه سال جاری بیش از 9 هزار میلیارد ریال در بورس کالا مورد داد و ستد قرار گرفت.

داد و ستد 9 هزار میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالا آمار های معاملاتی نشان می دهد که در هفته منتهی به ۲۶ دی ماه، ۶۳۷ هزار و ۱۵۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت. بر اساس این گزارش، طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۱۷۳ هزار و ۸۰۸ تن انواع کالا به ارزش ۱۱ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال معامله شد.

گفتنی است در این تالار ۱۴۰ هزار و ۵۱ تن فولاد، ۳ هزار و ۲۸۵ تن مس، ۵ هزار تن آلومینیوم، ۱۶۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۳ کیلوگرم شمش طلا، ۳۰۰ تن شمش روی و ۲۵ هزار تن خاک روی از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۴۶۰ هزار و ۳۱ تن انواع کالا به ارزش ۱۷ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال به فروش رسید. افزون بر این، در این تالار ۱۷۵ هزار و ۳۰۲ تن قیر، ۱۰۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۶۹ هزار و ۸۲۷ تن مواد پلیمری، ۷۵ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۲۷ هزار و ۹۱۸ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۵۱۸ تن روغن پایه، ۲۰ تن انواع گازها و خوراک ها، یک هزار و ۲۳۵ تن عایق رطوبتی و ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوگرد معامله شد.

همچنین بازار فرعی بورس کالا هم طی هفته مذکور معامله ۳ هزار و ۳۱۸ تن انواع کالا را تجربه کرد.

جزییات معاملات بازار گواهی سپرده کالایی

این گزارش می افزاید : در جریان معاملات هفته گذشته بورس کالا معامله گران بیش از یک میلیون و ۳۵۳ هزار گواهی سپرده کالایی را بر پایه دارایی های پسته فندقی، زعفران نگین و پوشال معمولی، زیره سبز و سکه طلا معامله کردند که دادوستد این تعداد ورقه بهادار ارزشی بیش از ۱۲۹۴ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریالی را در پی داشت.

طی هفته گذشته گواهی سپرده زعفران نگین با معامله بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا در نماد ۵ انبار بورسی، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد و ارزش معاملات آن به حدود ۹۱ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال رشد کرد.

معامله نزدیک به ۵۱ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز ارزشی بیش از سه میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال را رقم زد. طی هفته قبل حدود ۲۳۷ هزار گواهی سپرده سکه نیز در حالی بین معامله گران دادوستد شد که ارزش این معاملات به بیش از ۱۱۶۰ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال رسید تا این دارایی پایه از نظر ارزش معاملات در صدر بازار گواهی سپرده کالایی قرار گیرد.

در جریان این معاملات در نماد سه انبار طلای سبز زرند، سبز دانه کویر و زرین زعفران مشرق زمین نیز ۴۰ هزار و ۵۸۰ گواهی سپرده پسته فندقی ۳۲-۳۰ خرید و فروش شد که ارزش معامله این تعداد ورقه بهادار به ۳۸ میلیارد ریال بالغ گردید. در پایان این گزارش می افزاید، طی هفته گذشته تعداد ۳۳۹۲ گواهی سپرده زیره سبز به ارزشی حدود یک میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال نیز در این بازار دادوستد شد.

ایبِنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403