مشترکان خانگی سهم گاز صنایع خراسان شمالی را می‌خورند


مشترکان خانگی سهم گاز صنایع خراسان شمالی را می‌خورند

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مشترکان خانگی سهم گاز صنایع استان را می‌خورند.

میربلوکی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سقف مصرف گاز در این استان تا هشت میلیون متر مکعب نیز بوده است که با اعمال محدودیت های انجام شده، مصرف خانگی هم اکنون به پنج میلیون و 350 هزار متر مکعب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف در استان بالا است، افزود: البته افزایش تعداد مشترکان خانگی نیز در افزایش مصرف نقش داشته است که در حال حاضر 35 درصد از اشتراکات خانگی متعلق به شهرستان بجنورد است.

میربلوکی با بیان اینکه خراسان شمالی آخرین استانی است که گاز از منطقه خانگیران و یا پارس جنوبی به آن می رسد، ادامه داد: به عنوان مثال اگر استان هایی همچون خراسان رضوی و یا خراسان جنوبی در مصرف گاز صرفه جویی کنند، آن وقت صنایع این استان می توانند از گاز در فصل زمستان برخوردار باشند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر به عنوان مثال در مصرف خانگی تا حدود 250 هزار متر مکعب در روز صرفه جویی شود، آن موقع می توان گفت که شرکت سیمان بجنورد بدون قطع شدن گاز فعالیت خود را در زمستان ادامه دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای صرفه جویی در مصرف گاز و جلوگیری در بخش مصرف خانگی گاز مجتمع پتروشیمی خراسان و کارخانه سیمان بجنورد قطع و در اختصاص گاز به مجتمع آلومینیای جاجرم محدودیت ایجاد شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد