50 حکم قضایی برای قلع و قمع مدارس نا ایمن و فرسوده


رئیس شورای شهر تهران بر لزوم همکاری مدیریت شهری برای ارتقای وضعیت ایمنی مدارس پایتخت تأکید کرد و گفت: 50 حکم قضایی برای قلع و قمع مدارس نا ایمن و فرسوده و ساخت و ساز به جای آنها وجود دارد که باید این مسئله را جدی...

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم همکاری مدیریت شهری برای ارتقای وضعیت ایمنی مدارس پایتخت تأکید کرد و گفت: 50 حکم قضایی برای قلع و قمع مدارس نا ایمن و فرسوده و ساخت و ساز به جای آنها وجود دارد که باید این مسئله را جدی بگیریم.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در گردهمایی 1500 مدیر مدرسه ضمن تسلیت حوادث اخیر گفت: حادثه واژگونی اتوبوس و مرگ تعدادی از هم وطنانمان را تسلیت عرض می‌کنم هر چند که چون این حادثه برای اتوبوس رخ داد چندان مورد توجه قرار نگرفت.

وی با اشاره به وضعیت مدارس در شهر تهران با بیان این که کوتاهی مدیریتی در سال‌های اخیر وضعیت تهران را در حوزه زیر ساخت‌ها بد کرده است، گفت: در حوزه زیر ساخت‌ها تهران در ردیف‌های آخر قرار دارد و این در حالی است که شهرداری تهران در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی هزینه‌های زیادی را صرف کرده و بیش از 400 مجموعه ورزشی و 200 مجموعه فرهنگی بزرگ فعال داریم و تعداد مساجد و حسینیه‌ها در شهر تهران افزایش یافته؛ اما متاسفانه آموزش و پرورش که رکن اصلی فرهنگ هر جامعه‌ای است به این نسبت مورد توجه قرار نگرفته است.

هاشمی با بیان این که 4000 مدرسه در تهران وجود دارد که حدود 60 الی 70 درصد این مدارس وضعیت خوبی ندارند و لازم است با کمک شهرداری و شورا به آنها کمک شود، گفت: دولت دچار بحران مالی است و به همین دلیل در تهران کمتر هزینه کرده و خیرین مدرسه ساز نیز در استان‌های دیگر مدرسه ساختند و این سبب شده که مقام تهران در حوزه مدارس در رتبه 30 از بین 31 استان قرار گیرد که اگر کار جدی در این زمینه نکنیم به رتبه 31 هم می‌رسیم و لازم است شهرداری در این زمینه کمک کند و حتی سند همکاری با آموزش و پرورش را جدی بگیرند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که زیر ساخت‌ها در تهران مناسب نیست، اظهار کرد: در 30 سال اخیر به تهران کم توجهی شده هر چند که در دولت سازندگی به زیر ساخت‌های تهران توجه شد اما کم کم وضعیت بدتر شد.

رییس شورای شهر تهران با بیان این که در حال حاضر با چالش‌های زائدی مواجه هستیم و بحران‌های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی و غیره و همچنین تهدیدات خارجی فضا را ناامن کرده، ادامه داد: شرایط بیشتر شبیه به اواخر دوره جنگ شده که سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بالا بود که نهایتا با قبول قطعنامه بحران‌ها را حل کرده و به سمت سازندگی حرکت کردیم؛ اما الان به دلیل بد عهدی‌های آمریکا که کار سخیفی در برجام کرد و همچنین مجموعه شرایط در کشور، راه حل کوتاه مدتی به نظر نمی‌رسد؛ اما در میان مدت با فرمایشات رهبری که مسیر افزایش مقاومت را دنبال می‌کنیم به حالت عادی برمی‌گردیم و در شرایط سخت تحریم با اتکا به توان داخلی می‌توانیم کارهای موثری انجام دهیم که در این بین اگر دست مدیران باز باشد آنها نقش موثری دارند چرا که می‌توانند نسبت به بازآفرینی اقدام کنند.

هاشمی با بیان این که مدیریت شهری در حوزه مدیریت بحران دارای زیر ساخت‌های خوبی است به گونه‌ای که می‌بینید در دو سال اخیر هر کجا حوادثی رخ داده به آن ورود کرده است، تصریح کرد: در این فضا باید به دانش آموزان توجه کرد و آنها را آماده کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که اقدامات در آماده سازی مدارس خوب است اما ما با مدارسی مواجهه هستیم که با زلزله کم ریشتر می‌ریزد و دانش آموزان این گونه مدارس با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: حل این مشکل توجه جدی دولت را می‌طلبد و ما هم در شورا و شهرداری کمک می‌کنیم.

وی در ادامه به آمادگی روحی دانش آموزان و نقش مدیران مدرسه اشاره کرد و افزود: در حواث اخیر شاهد افراط و تفریط در عمل بودیم مثلا به حوادث کرمان اصلا توجه جدی نشد اما در برخی حوادث آن قدر پمپاژ هیجان و احساسات شد که حتی می‌تواند اثر منفی داشته باشد. به همین دلیل لازم است مدیران مدرسه نیز در کنار صدا و سیما به آمادگی روحی دانش آموزان در بحران‌ها توجه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر