سنگ‌های بزرگ در مسیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده قم/ مشکل خودروهای ون


سنگ‌های بزرگ در مسیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده قم/ مشکل خودروهای ون

قم - افزایش قیمت خودرو باعث کندی روند نوسازی‌ تاکسی‌های فرسوده در قم شده و رانندگان توان پرداخت اقساط تسهیلات اختصاص یافته را ندارند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قم از جمله کلان شهرهایی است که با معضل ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های فرسوده روبرو است؛ شهری که به دومین شهر مذهبی کشور شهرت دارد و باید در طول سال میزبان زائران و گردشگرانی از سراسر کشور و کشورهای خارجی باشد.

وجود خودروها و تاکسی‌های فرسوده در سطح قم نه تنها به منظر شهری از بعد گردشگری آسیب می‌رساند بلکه وجود این ناوگان و خودروهای فرسوده نقش مهمی در آلودگی هوای قم دارند؛ هرچند از سال ۸۹ به بعد با طرح اسقاط خودرو و پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره اندکی از بار مشکلات رانندگان در زمینه نوسازی خودروها برداشته شد اما بعدها با توجه به افزایش قیمت انواع خودروی تولید داخل رانندگان قمی با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

ناتوانی رانندگان در نوسازی تاکسی‌های فرسوده

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به وضعیت قیمت انواع خودروهای تولید داخل در یک سال و نیم گذشته، می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت انواع خودروهای تولید داخل از جمله پژو و سمند رانندگان تاکسی با وام و تسهیلاتی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون توانستند نسبت به نوسازی تاکسی‌های خود اقدام کنند.

مرتضی عزتی بیان می‌کند: با توجه به توان بازپرداخت رانندگان نسبت به این تسهیلات و قیمت نرمال خودروها ما توانستیم ۱۵۰۰ دستگاه را نوسازی کنیم و تاکسی‌های فرسوده در سطح قم را از رده خارج کنیم که از سال گذشته دیگر تسهیلاتی پرداخت نشد و سایت ایران‌خودرو هم بسته شد و تنها سایت نقدی آن باز است و با توجه به محدودیت مالی رانندگان نوسازی در توان رانندگان قمی نیست.

سنگ‌های بزرگ در مسیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده قم/ مشکل خودروهای ون

انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد با هدف نوسازی تاکسی‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار می‌کند: برای حمایت از رانندگان قمی در زمینه نوسازی تاکسی‌های خود تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) بسته شده است تا از طریق تسهیلات خود اشتغالی این نهاد رانندگان نسبت به نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند که از دستاورد دیگر این تفاهم‌نامه ورود و رونمایی از تاکسی‌های نو در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم می‌افزاید: برای توانمندسازی نیازمندان و رانندگان این تفاهم‌نامه مؤثر بوده و با این تفاهم‌نامه افرادی که نیازمند خرید تاکسی هستند یا نیاز به تعویض خودروی فرسوده خود دارند از طرف سازمان تاکسی رانی به کمیته امداد معرفی و از محل اعتبارت خود اشتغالی تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

سال گذشته ۳۶ دستگاه خودروی شخصی با وام قرض الحسنه به تاکسی تبدیل شدند

وی بیان کرد: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به ۵۰ نفر از افراد نیازمند معرفی‌شده سازمان تاکسیرانی تعلّق می‌گیرد.

به گفته عزتی، سال گذشته ۳۶ دستگاه خودروی شخصی با وام قرض الحسنه به تاکسی تبدیل شده‌اند و برای هرکدام از آن‌ها وام ۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶ درصد پرداخت شده است و امسال ۲۰ نفر ثبت نام کردند و پیگیر هستیم تا رانندگان بیشتری در استان قم از این تسهیلات استفاده کنند.

سنگ‌های بزرگ در مسیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده قم/ مشکل خودروهای ون

معضل وجود ون‌های فرسوده در سطح قم

وی در ادامه به وجود ون‌های فرسوده در سطح استان قم اشاره می‌کند و بیان می‌کند: در قم ۲۳۲ دستگاه ون فعالیت دارد که بیشتر در خط پردیسان هستند

برای نوسازی و خرید یک تاکسی ون صفر کیلومتر باید راننده بین ۱۸۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان هزینه کند

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم افزود: برای نوسازی و خرید یک ون صفر کیلومتر باید راننده بین ۱۸۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان هزینه کند و با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای دریافت تسهیلات به رانندگان این نوع ون‌ها ولی با توجه به قیمت بالای ون و تسهیلاتی که بازپرداخت آن هم بالا است نوسازی خودروهای ون در قم امکان‌پذیر نیست.

وی می‌گوید: هر راننده ون باید برای نوسازی خودروی خود ماهانه ۱۰ میلیون تومان قسط برای یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت کند هم‌چنین باید طبق این تسهیلات ۷۰ میلیون تومان هم آورده داشته باشد که دریافت چنین تسهیلاتی برای یک راننده ون در قم بسیار مشکل است و باید دولت حمایت کرده و تسهیلات بلاعوضی را برای نوسازی ناوگان شهری ارائه کند.


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قم از جمله کلان شهرهایی است که با معضل ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های فرسوده روبرو است؛ شهری که به دومین شهر مذهبی کشور شهرت دارد و باید در طول سال میزبان زائران و گردشگرانی از سراسر کشور و کشورهای خارجی باشد.

وجود خودروها و تاکسی‌های فرسوده در سطح قم نه تنها به منظر شهری از بعد گردشگری آسیب می‌رساند بلکه وجود این ناوگان و خودروهای فرسوده نقش مهمی در آلودگی هوای قم دارند؛ هرچند از سال ۸۹ به بعد با طرح اسقاط خودرو و پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره اندکی از بار مشکلات رانندگان در زمینه نوسازی خودروها برداشته شد اما بعدها با توجه به افزایش قیمت انواع خودروی تولید داخل رانندگان قمی با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

ناتوانی رانندگان در نوسازی تاکسی‌های فرسوده

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به وضعیت قیمت انواع خودروهای تولید داخل در یک سال و نیم گذشته، می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت انواع خودروهای تولید داخل از جمله پژو و سمند رانندگان تاکسی با وام و تسهیلاتی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون توانستند نسبت به نوسازی تاکسی‌های خود اقدام کنند.

مرتضی عزتی بیان می‌کند: با توجه به توان بازپرداخت رانندگان نسبت به این تسهیلات و قیمت نرمال خودروها ما توانستیم ۱۵۰۰ دستگاه را نوسازی کنیم و تاکسی‌های فرسوده در سطح قم را از رده خارج کنیم که از سال گذشته دیگر تسهیلاتی پرداخت نشد و سایت ایران‌خودرو هم بسته شد و تنها سایت نقدی آن باز است و با توجه به محدودیت مالی رانندگان نوسازی در توان رانندگان قمی نیست.

سنگ‌های بزرگ در مسیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده قم/ مشکل خودروهای ون

انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد با هدف نوسازی تاکسی‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار می‌کند: برای حمایت از رانندگان قمی در زمینه نوسازی تاکسی‌های خود تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) بسته شده است تا از طریق تسهیلات خود اشتغالی این نهاد رانندگان نسبت به نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند که از دستاورد دیگر این تفاهم‌نامه ورود و رونمایی از تاکسی‌های نو در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم می‌افزاید: برای توانمندسازی نیازمندان و رانندگان این تفاهم‌نامه مؤثر بوده و با این تفاهم‌نامه افرادی که نیازمند خرید تاکسی هستند یا نیاز به تعویض خودروی فرسوده خود دارند از طرف سازمان تاکسی رانی به کمیته امداد معرفی و از محل اعتبارت خود اشتغالی تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

سال گذشته ۳۶ دستگاه خودروی شخصی با وام قرض الحسنه به تاکسی تبدیل شدند

وی بیان کرد: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به ۵۰ نفر از افراد نیازمند معرفی‌شده سازمان تاکسیرانی تعلّق می‌گیرد.

به گفته عزتی، سال گذشته ۳۶ دستگاه خودروی شخصی با وام قرض الحسنه به تاکسی تبدیل شده‌اند و برای هرکدام از آن‌ها وام ۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶ درصد پرداخت شده است و امسال ۲۰ نفر ثبت نام کردند و پیگیر هستیم تا رانندگان بیشتری در استان قم از این تسهیلات استفاده کنند.

سنگ‌های بزرگ در مسیر نوسازی تاکسی‌های فرسوده قم/ مشکل خودروهای ون

معضل وجود ون‌های فرسوده در سطح قم

وی در ادامه به وجود ون‌های فرسوده در سطح استان قم اشاره می‌کند و بیان می‌کند: در قم ۲۳۲ دستگاه ون فعالیت دارد که بیشتر در خط پردیسان هستند

برای نوسازی و خرید یک تاکسی ون صفر کیلومتر باید راننده بین ۱۸۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان هزینه کند

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم افزود: برای نوسازی و خرید یک ون صفر کیلومتر باید راننده بین ۱۸۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان هزینه کند و با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای دریافت تسهیلات به رانندگان این نوع ون‌ها ولی با توجه به قیمت بالای ون و تسهیلاتی که بازپرداخت آن هم بالا است نوسازی خودروهای ون در قم امکان‌پذیر نیست.

وی می‌گوید: هر راننده ون باید برای نوسازی خودروی خود ماهانه ۱۰ میلیون تومان قسط برای یک وام ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت کند هم‌چنین باید طبق این تسهیلات ۷۰ میلیون تومان هم آورده داشته باشد که دریافت چنین تسهیلاتی برای یک راننده ون در قم بسیار مشکل است و باید دولت حمایت کرده و تسهیلات بلاعوضی را برای نوسازی ناوگان شهری ارائه کند.

کد خبر 4828346

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403