ادامه ابهام درباره سرنوشت کلینزمن، بدون مدرک مربی‌گری


یورگن کلینزمن سرمربی جدید هرتابرلین در اولین روزهای فعالیتش به عنوان سرمربی هرتا با دردسر جدیدی مواجه شده که ممکن است برای او و باشگاه هرتا عواقب جدی داشته باشد. گفته می‌شود مدرک مربی‌گری رسمی کلینزمن در سال 2012...

یورگن کلینزمن سرمربی جدید هرتابرلین در اولین روزهای فعالیتش به عنوان سرمربی هرتا با دردسر جدیدی مواجه شده که ممکن است برای او و باشگاه هرتا عواقب جدی داشته باشد. گفته می‌شود مدرک مربی‌گری رسمی کلینزمن در سال 2012 منقضی شده و او بعد از آن دیگر اقدامی برای تمدید مدرک خود یا کسب مدرک جدید انجام نداده و در نتیجه در حال حاضر طبق قوانین نمی‌تواند در بوندس‌لیگا روی نیمکت هرتا بنشیند.

در آلمان همه منتظرند تا فدراسیون فوتبال آلمان در این باره اظهارنظر کرده و به جنجال پایان بدهد. این در حالی است که از واکنش کلینزمن به نظر می‌رسد او این مساله را چندان جدی نمی‌داند. روزنامه زود دویچه زایتونگ در آلمان می‌گوید تحقیقاتش نشان داده که مدرک مربی‌گری کلینزمن ظاهرا روز 31 دسامبر سال 2012 منقضی شده است. این روزنامه می‌گوید در تماس با فدراسیون فوتبال آلمان جویای واقعیت ماجرا شده ولی پاسخی دریافت نکرده است.

ادامه ابهام درباره سرنوشت کلینزمن، بدون مدرک مربی‌گری

تا این لحظه هنوز مشخص نیست که آیا در شروع نیم‌فصل دوم بوندس‌لیگا کلینزمن می‌تواند در دیدار هرتا مقابل بایرن مونیخ روی نیمکت تیمش بنشیند یا نه. در صورتی که اجازه چنین کاری صادر نشود هرتا اما یک گزینه دیگر دارد. اینکه کلینزمن را به عنوان یکی از اعضای کادر فنی یا حتی تدارکات روی نیمکت بنشاند. البته در این صورت او باید کاملا ساکت و آرام روی نیمکت نشسته و در مقابل نگاه‌ دوربین‌ها وانمود نکند که واقعا هدایت تیم را به عهده دارد.

در بوندس‌لیگا تیمها تنها می‌توانند کسانی را به عنوان سرمربی انتخاب کنند که دارای مدرک رسمی مربی‌گری باشند. کلینزمن مدرک مربی‌گری خود را در سال 2000 اخذ کرده اما این مدرک باید هر سال یکبار تمدید شود. هر سه سال یکبار، مربی‌ای که قصد تمدید مدرک خود را دارد باید در 20 ساعت کلاس پیشرفته مربی‌گری حاضر شده و مدرک معتبری دال بر حضور در این کلاسها به فدراسیون ارائه دهد. مسئولیت تمدید مدرک مربی‌گری مربی‌ها به عهده فدراسیون فوتبال آلمان است. یعنی اگر مدرک کلینزمن در سال 2012 منقضی شده باشد او باید مدرکی به فدراسیون فوتبال آلمان ارائه دهد که نشان می‌دهد او در 60 ساعت کلاس مربی‌گری پیشرفته شرکت کرده است.

زوددویچه زایتونگ و بیلد دو روزنامه آلمانی در گزارشهای امروز خود اشاره کردند که تلاش‌شان برای دریافت اطلاعات جدید و رسمی از باشگاه هرتا برلین و فدراسیون فوتبال آلمان درباره این ماجرا به بن‌بست رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد