بدهی حدود 6 هزار میلیاردی دولت به حمل ونقل


معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: دولت دوازدهم برای توسعه خطوط اولویت دار متروی تهران مبلغ 650 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته که تاکنون ریالی از بودجه پرداخت نشده است.

بدهی حدود 6 هزار میلیاردی دولت به حمل ونقلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از تحقق نیافتن سهم دولت در توسعه حمل ونقل عمومی شهر تهران تصریح کرد: دولت در سومین سال فعالیتش نیز همانند سنوات گذشته کمک حداقلی به این مهم نداشته است.
مسعود رنجبریان با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این خصوص همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد، تاکید کرد: متاسفانه نه دولت یازدهم و نه دولت دوازدهم همگام با شهرداری در توسعه حمل ونقل عمومی قدم برنداشته است.
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در حالی که شهر تهران از لحاظ آلودگی هوا جزو آلوده‌ترین شهر‌های جهان محسوب می‌شود، بیش از پیش به حمایت و کمک جهت تامین منابع برای توسعه حمل ونقل عمومی نیاز دارد.
رنجبریان ادامه داد: یارانه بلیت حمل و نقل همگانی، احداث و تکمیل خطوط متروی تهران، توسعه ناوگان مترو و اتوبوسرانی، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبه‌های مرتبط با شورای اقتصاد و سهم وجوه حاصل از جرایم رانندگی در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از جمله مواردی است که بر اساس مصوبات هیئت وزیران دولت سهم عمده‌ای در حمل ونقل و ترافیک دارد.
مجموع سهم قانونی دولت در تامین منابع مورد نیاز حمل ونقل درون شهری در چارچوب قوانین موضوعه، طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و نیمه نخست ۹۸ حدود ۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان می‌شود که دولت در سال‌های پیش گفته تنها ۱۶۶ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: برابر قانون حمایت از سامانه‌های حمل ونقل ریلی شهری و حومه می‌بایست تامین ۵۰ درصد هزینه‌های مطالعات و سرمایه گذاری ایجاد و احداث سامانه‌های ریلی درون شهری (مترو) توسط دولت تامین شود و این در حالی است که این مهم تاکنون محقق نشده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه دولت دوازدهم در سومین سال فعالیتش برای توسعه خطوط اولویت دار متروی تهران صرفا مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته که تاکنون ریالی از بودجه پرداخت نشده است.
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: انتظار مدیریت شهری از دولت توجه جدی به تخصیص کامل اعتبارات برای توسعه متروی تهران و سامانه اتوبوسرانی شهر تهران در سال جاری و آینده است و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز توقع داریم که در تنظیم و تصویب بودجه سال آتی کل کشور در نظر داشته باشند برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تنها راه ممکن اهتمام لازم به کمک‌های دولتی در خصوص توسعه مترو و اتوبوس‌های دارای استاندارد آلایندگی است.

ترفع، سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای پایتخت
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران جزئیات خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از محل بودجه دولت را تشریح کرد.
محمود ترفع، سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به شهرداری تهران اجازه داده شده است که از محل ارز حاصل از صادرات نفت، هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد کشور کند.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مذاکره‌هایی را با شرکت‌های نفتی و شرکت‌های اتوبوس سازی داخلی و خارجی برای این موضوع انجام داده است.
وی عنوان کرد: درحال مذاکره با تعدادی از شرکت‌ها هستیم تا بتوانیم این اقدام را برای بهبود حمل و نقل عمومی شهر تهران به ثمر برسانیم.
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: از زمان ابلاغ هر دستورالعملی توسط دولت (همانند بند ق، تبصره ۱۲، اوراق مشارکت اسلامی و ...)، تمامی دستورالعمل‌‎‌ها را پیگیری کرده‌ایم، اما هر کدام بنابه دلایلی منجر به خرید اتوبوس برای شرکت‌های واحد اتوبوسرانی سراسر کشور نشده است.

ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت تا پایان سال
ترفع با اعلام اینکه همچنین شهردار تهران پیگیر خرید تعدادی اتوبوس از طریق منابع مالی شهرداری تهران است، تصریح کرد: در کمتر از سه ماه باقی‌مانده تا پایان سال، تعدادی اتوبوس وارد ناوگان پایتخت می‌شود. همچنین در سال آینده هم تعداد قابل توجهی اتوبوس و مینی بوس به ناوگان افزوده خواهد شد.
وی در منابع مالی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌ها، گفت: علاوه بر منابع غیرنقد، ردیف بودجه خرید اتوبوس نیز افزایش قابل توجهی داشته است که منتظر تصویب شورای اسلامی شهر هستیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این خبر که تا پایان سال تعدادی از خطوط اتوبوسرانی فرسوده در منطقه ۲ با همکاری شهرداری این منطقه، نوسازی خواهد شد، تصریح کرد: همچنین درخواست کردیم سایر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران هم وارد روند نوسازی خطوط اتوبوسرانی مناطق خود شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان