رویترز: حملات هوایی روسیه به مناطق غیرنظامی سوریه/ دولت سوریه: ادامه حملات علیه تروریست ها


خبرگزاری رسمی سوریه: یگان های ارتش به مواضع تروریست ها ضربه زده اند.

سازمان ملل متحد از حملات ارتش روسیه به منطقه ادلب سوریه انتقاد کرده است. دولت سوریه می گوید این حملات علیه گروه های تروریستی است.

به گزارش عصر ایران، برخی رسانه های خارجی گزارش داده اند جنگنده های روسیه به مناطق تحت کنترل مخالفان و گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه، حمله کرده اند.

این رسانه های خارجی مدعی شده اند: 18 نفر در حملات هوایی به یک بازار و منطقه‌ای صنعتی از شهر "ادلب" سوریه جان باختند. این منطقه در حال حاضر تحت کنترل نیروهای مخالف سوری تحت حمایت ترکیه قرار دارد.

یک گروه نظارتی عامل این حملات را جنگنده‌های دولت سوریه و سوریه اعلام کرد.

این حملات علی‌رغم توافق‌نامه آتش‌بس بین سوریه و ترکیه انجام شد.

حملات هوایی نیروهای روسیه و سوریه به مناطق ادلب/ عکس: خبرگزاری فرانسه

رویترز: حملات هوایی روسیه به مناطق غیرنظامی سوریه/ دولت سوریه: ادامه حملات علیه تروریست ها

ادلب مرکز یک استان به همین نام نام در شمال غرب سوریه است و آخرین دژ گروه‌های نیروهای "مخالف سوری تحت حمایت ترکیه" محسوب می‌شود.

رسانه‌های غربی از این گروه به نام شورشیان سوری یاد می‌کنند. آنها نام خود را "ارتش آزاد سوریه" گذاشته‌اند و ترکیه از آنها حمایت می‌کند.

یک گروه‌ حقوق بشری ناظر بر وقایع سوریه موسوم به (SOHR) که در بریتانیا مستقر است در این باره گفت: هدف بمباران روز چهارشنبه یک بازار شلوغ "الهلال" و ناحیه صنعتی شهر ادلب بود.

یکی از گزارشگران اعزامی خبرگزاری فرانسه در منطقه صنعتی گفت: چندین خودرو در منطقه صنعتی با سرنشینان کشته شده در میان شعله‌های آتش دیده شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه از کشتار تعدادی کودک در این حملات خبر داد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

رویترز: حملات هوایی روسیه به مناطق غیرنظامی سوریه/ دولت سوریه: ادامه حملات علیه تروریست ها

صاحب یک مغازه مکانیکی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: تازه مغازه خود را برای خرید قطعات یدکی ترک کرده بود که حملات هوایی اتفاق افتاد.

وی افزود: وقتی بازگشتم با محله‌ای متفاوت روبه‌رو بودم. آنجا دیگر شبیه مکانی نبود که دقایقی پیش آن را ترک کردم. مغازه‌ام آوار شد و 4 کارمندم در زیر آن گیر کردند.

بسیاری از مغازه‌ها و خودروها در این حمله تخریب شده‌اند/ عکس:خبرگزاری فرانسه

رویترز: حملات هوایی روسیه به مناطق غیرنظامی سوریه/ دولت سوریه: ادامه حملات علیه تروریست ها

گروه‌ حقوق بشری ناظر بر وقایع سوریه موسوم به (SOHR) در این باره اعلام کرد: کودکان و امدادگران از جمله آسیب‌دیدگان و کشته‌شدگان این حملات هوایی هستند.

یکی دیگر از آژانس‌های خبری نزدیک به مخالفان نیز اعلام کرده‌اند که برخی از مناطق دیگر استان ادلب نیز مورد حمله هوایی گرفته‌ شده‌اند.

قرار بود آتش بس بین ترکیه و روسیه از روز یکشنبه هفته گذشته اجرایی شود و ادامه یابد.

دولت سوریه قبلا اعلام کرده است تا قصد دارد استان ادلب را پس بگیرد. این منطقه اینک در دست قدرتمندترین جبهه مسلح مخالف سوریه قرار دارد.

موضع دولت سوریه: حملات ارتش به مواضع تروریست ها

خبرگزاری رسمی دولت سوریه (سانا) نوشت: یگان های ارتش و نیروهای مسلح جمهوری عربی سوریه در پاسخ به حملات مکرر تروریست ها، مراکز تجمع و سکوهای پرتاب خمپاره و مهمات این گروه تروریستی در حومه غربی و جنوبی غربی حلب و در حومه جنوبی شرقی ادلب را منهدم کردند.

خبرنگار سانا در حلب گزارش داد: یگان های ارتش ضربات سهمگین را علیه تجمعات و مقرات تروریست های در اطراف حومه جنوبی و جنوبی غربی حلب وارد کردند.

خبرنگار توضیح داد: این ضربات منجر به نابودی تعدادی از مخفیگاه ها و اماکن تجمع تروریست ها و خمپاره هاندازهای شان و هلاکت و زخمی شدن شماری از آنها شد.

___________________________________________________

بیشتر بخوانید:

جنگ در شمال غرب سوریه: 235 هزار آواره / دولت سوریه: حمله به تروریست ها /سازمان ملل نگران غیرنظامیان

اولین دیدار نمایندگان اردوغان و بشار اسد با میانجیگری روسیه

ترکیه: از ادلب سوریه خارج نمی شویم

___________________________________________________

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز