ورزش، انتخابات و غلبه بر دشمنان، از نگاه جراید سمنان


ورزش، انتخابات و غلبه بر دشمنان، از نگاه جراید سمنان

سمنان- ایرنا- مطبوعات استان سمنان در هفته‌ای که گذشت به مسایل مختلفی پرداختند که انتخابات، غلبه بر دشمنان با تلاش مضاعف و وضعیت ورزش استان، مهم‌ترین این موضوع‌ها بود.

چون وطنم ایران، درسی برای همه فصول، نگهداشتن حرمت مخاطب، توقف طرح ملی مسکن، پیشگیری بهتر از درمان، اهمیت جان آدمی، تا کجا، شوک بی‌اعتمادی، غلبه بر دشمنان با تلاش مضاعف و اقتدار ایران، انفعال آمریکا، انتخابات، ویژگی نماینده مطلوب و تاثیر فضای مجازی بر انتخابات و کلنگ‌زنی‌های نیمه تمام مهدیشهر، از جمله موضوع‌هایی بود که مطبوعات محلی استان سمنان در هفته گذشته به آن‌ها پرداختند.

روزنامه بیان مردم

روزنامه « بیان مردم » نشریه استان سمنان است که در هفته گذشته موضوع‌هایی چون وطنم ایران، درسی برای همه فصول و نگهداشتن حرمت مخاطب را مورد اشاره قرار داد.

از مسائل مهمی که در هفته گذشته مورد توجه این روزنامه قرار گرفت، مطلبی به عنوان « محیط ورزش و جوانان نیاز به تدبیر نماینده‌ی عالی دولت دارد » نوشته منصور فرزامی راد است.

در این مطلب آمده است: واقعیت امر آن که در ورزش و جوانان استان با توجه به تماس‌های مکرر و صحبت‌های روبه‌رو گویا شبهاتی وجود دارد و مسائلی می‌گذرد که نمی‌توانیم و شایسته‌ی عزت و آبروی مسئولان محترم نیست که وارد قضایای آن شبهات شویم و به جزئیاتی بپردازیم که حکایت سرمه و چشم و ابروست.

خلاصه‌ی مطلب آن که محیط ورزش استان، دوستانه و ورزشکارانه نیست به همین جهت در هر انتخابی و تشکیل هر هیئتی که صورت می‌گیرد، آغاز شایعات و تصفیه حساب‌ها و روابط غیر دوستانه است و به گمان این قلم، یگانه کسی که پس از بررسی همه جوانب و آگاهی از ریز قضایا می‌تواند به سلامت محیط ورزش و جوانان کمک کند و جلو دسته بندی های احتمالی و نامهربانی‌ها را بگیرد، اراده‌ی شخص استاندار است.

در این راه، اهالی قلم و رسانه هم باید در مشاوره و بیان جزئیات امر به ایشان کمک کنند. تا شایعاتی از قبیل تبانی در رای‌گیری‌ها و وجود عدم سلامت و دخالت ها در این زمینه به پایان برسد. این، عیب بزرگی است که منسوب کنند به چه سبب بودجه‌ی پروژه‌ای باید از جای خود کنده و به طرحی دیگر آن هم به شائبه‌ی تبانی بچسبد.

بدیهی است که این مقوله و رسیدگی و دستور آسیب‌شناسی در ورزش استان، نباید به دور از ملحوظ جناب آشناگر باشد چون به هرحال، مایه‌های قابلیت و درایت و مدیریت ایشان را نشان می دهد و هیچ مانع و عیبی هم ندارد و از قضا پس از به نتیجه رسیدن هم بسیار مفید و به مصلحت است که در سطح مدیریت یا در رده‌ای فروتر از آن تغییراتی صورت بگیرد و یا از آن‌سو کسانی را که عامل حرکت های عرضی و بازدارنده هستند، مجاب نماید که به صلاح ورزش استان است تا دوستی‌ها و رفاقت ها که از مبانی جوانمردی ساحت ورزش است، جای دشمنی و کدورت خاطر را بگیرد.

هفته‌نامه کویر امروز

« هفته نامه کویر امروز » استان سمنان یکی از نشریه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان به موضوع‌هایی مانند انتخابات، ویژگی نماینده مطلوب و تاثیر فضای مجازی بر انتخابات و کلنگ‌زنی های نیمه تمام مهدیشهر پرداخت.

از مسائل مهمی که در هفته گذشته مورد توجه این هفته‌نامه قرار گرفت، مطلبی به عنوان « انتخاب درست » نوشته حسن اشجعی است.

این مطلب با اشاره به سخن استاندار سمنان در جلسه شــورای اداری استان مبنی بر افزایش رد صلاحیت‌ها داوطلبان این دوره مجلس در مقایسه با دوره قبل از این مطلب آمده است: این سخنان استاندار در حالی است که بر تعدد داوطلبان نمایندگی مجلس به منظور افزایش شور و نشاط انتخاباتی تاکید شده است.

اما این بار اشاره وی به کسانی است که در ترازوی بررسی صلاحیت ها مورد تایید قرار نگرفتند، البته با این تاکید که صلاحیت کسانی را که دارای برنامه های علمی هستند مجددا برسی شود.

اینکه چطور می شود افراد دارای برنامه های علمی رد صلاحیت شده اند نیاز به توضیح نهادهای ذی ربط دارد اما حرف حساب اینجاست که مجلس ما دیگر جای افرادی با شعارهای زیبا و وعده های غیر قابل اجرا نیست و تعدد داوطلبان هم نه تنها شورآفرین نیست بلکه موجب کاهش آرا شده و نماینده انتخابی نمی‌تواند نماینده حداکثری مردم باشد و همین امر مانع تعهد فرد انتخاب شده به بقیه مردم خواهد شد.

مردم شریف استان نیک می دانند انتخاب نماینده بعدی مجلس انتخابی دقیق و به دور از هرگونه احساسات و قومی گری است انتخابی از جنس خودشان ( مردمی)، با برنامه‌های علمی قابل اجرا وعملگرا تا وجود آن‌ها بتواند علاوه بر حل مشکلات کشور در سطح کلان، رافع نیازها و مشکالت شهرهای استان هم باشد وهمه تلاششان به برای آبادانی و پیشرفت کشور و استان متمرکز شود.

روزنامه پیام

«روزنامه پیام» استان سمنان در هفته‌ای که گذشت مطالبی چون توقف طرح ملی مسکن، پیشگیری بهتر از درمان، اهمیت جان آدمی؛ تا کجا، شوک بی‌اعتمادی، غلبه بر دشمنان با تلاش مضاعف و اقتدار ایران و انفعال آمریکا را مورد اشاره قرار داد.

یکی از موضوع های مهمی که در این روزنامه مورد توجه قرار گرفت، مطلبی به عنوان « غلبه بر دشمنان با تلاش مضاعف » به قلم ابوالقاسم کواکبیان است.

در این مطلب آمده است: چند هفته‌ای است که مردم باوفا، مسلمان، صبور و دوستدار ایران‌زمین با شنیدن خبرهای ناخوشایند صبح خود را آغاز می‌کنند و تقریباً هر روز دچار استرس و تشویش و نگران آینده فرزندان خود می‌شوند.

به‌هرحال تحمل مصائب برای همه افراد یکسان نیست و مردم ما که عاطفی هستند، غم و اندوه و افسردگی کمترین چیزی است که تجربه می‌کنند.

نگارنده با ذکر این مصائب می‌خواهد بگوید در این‌میان توجه به کار و تلاش مضاعف برای تحقق اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است؛ چراکه رسم شده است هر حادثه‌ای باعث تعطیلی مراکز تجاری و به‌خصوص تولیدی می‌شود؛ درصورتی‌ که با تعطیلی و غصه‌خوردن چیزی درست نمی‌شود.

به‌راستی اگر ما در هر شرایطی به‌سختی تلاش کنیم، هیچ‌یک از این مشکلات و مصائب نمی‌تواند دشمنان این مرز و بوم را گستاخ کند تا هر روز تحریم جدیدی در دستور کار خود قرار دهند که آخرین اقدام آن‌ها پس از موشک‌باران پایگاه آمریکایی‌ها در عین‌الاسد عراق بود که ترامپ دستور نامبارک تحریم‌های تازه علیه ایران را صادر کرد. پرسش این است که آیا اگر ما در همه زمینه‌ها خودکفا باشیم، فردی مثل ترامپ به هر بهانه‌ای به خزانه‌داری خود دستور تحریم‌های بیشتر را صادر می‌کند؟

به‌نظر نگارنده کار و تلاش مردم ما بهترین راه برای مبارزه با دشمنان است. تنها گفتن «مرگ بر آمریکا» دردی از ما دوا نمی‌کند. گرچه واکنش ما به ناجوانمردی دشمنان‌مان لازم است، وجود انسان‌ها بدون کار و تلاش معنا ندارد. آدمی برای ادارة زندگی دنیوی و حتی اخروی خود مجبور است تلاش کند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: منظور نگارنده این است که می‌توانیم هم درپی انتقام از ظالمان بوده، هم عزادار باشیم و هم با هوای آلوده مبارزه کنیم و شبانه‌روز تلاش کنیم تا اگر روزی کشوری با ما دشمنی کرد، این ما باشیم که آن کشور را تحریم کنیم و با توجه‌به پتانسیل‌های طبیعی و ثروتی که در کشور داریم، دیگران محتاج منابع و تولیدات حاصل از تلاش ما باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق