نخستین محموله کمک های دانش آموزی به مناطق سیل زده جاسک ارسال شد


نخستین محموله کمک های دانش آموزی به مناطق سیل زده جاسک ارسال شد

بندرعباس- ایرنا- نخستین محموله کمک های دانش آموزی هرمزگان در قالب پویش مهربانی به دانش آموزان سیل زده شهرستان جاسک ارسال شد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: کمک های دانش آموزی استان به دانش آموزان سیل زده جاسک ارسال شد و کمک های خیران نیز در روزهای آینده به مناطق سیل زده ارسال می شود.
موسی دادی زاده سرخایی روز شنبه درحاشیه ارسال کمک های دانش آموزی به جاسک افزود: با ورود آب و گل به منازل مردم در شهرستان جاسک، کتاب و نوشت افزار حدود ۲ هزار نفر از دانش آموزان این منطقه از بین رفته است.
وی بیان داشت: در همین راستا طرح پویش مهربانی در مدرسه های هرمزگان به راه افتاده است تا دانش آموزان با تمرین مشق نوع دوستی وگذشت، به همکلاسی های خود در مناطق سیل زده کمک کنند..
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان یادآورشد: درسیل جاسک ۱۵ کلاس درس تخریب و۵۲ کلاس نیز آسیب جدی وارد شده است.
دادی زاده گفت: سقف برخی مدرسه های آسیب دیده نیاز به بازسازی دارند و برخی مدرسه ها نیز نیازمند مقاوم سازی و رنگ آمیزی هستند.
طبق اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، سیلاب ۲۸۰ میلیارد ریال به فضای آموزشی شهرستان جاسک خسارت زده است.
به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.
بدنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.
شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل