پیک امید هرمزگان در بین کودکان سیل‌زده سیستان و بلوچستان


پیک امید هرمزگان در بین کودکان سیل‌زده سیستان و بلوچستان

بندرعباس- ایرنا- تیم امداد فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با عنوان پیک امید به کودکان و نوجوانان سیل‌زده سیستان و بلوچستان فعالیت‌های فرهنگی ارائه می‌دهند.

تیم امداد فرهنگی کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از روز پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه به مناطق سیل‌زده جنوب استان سیتان و بلوچستان اعزام شده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: این برنامه با هماهنگی معاونت فرهنگی کشور برنامه‌ریزی شده که از این میان مربیان کتابخانه سیار روستایی بندرعباس نیز در این برنامه شرکت کردند.

ناهید سلیمانی احمدی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این مربیان به مدت یک هفته به فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی و کتاب‌خوانی را برای کودکان و نوجوانان جنوب سیستان اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: اهدای کتاب و اسباب بازی، اجرای نمایش خلاق، و بازی‌های محلی از دیگر برنامه‌های مربیان کانون برای مخاطبان اجرا است.

سلیمانی احمدی یادآور شد: طرح امداد فرهنگی « پیک امید» کانون پرورش فکری با هدف خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، کارمشترک معاونت فرهنگی و مربیان جهادگر کانون پررورش فکری است.

وی مراقبت ویژه از این سرمایه‌های ملی را یک امر ضروری دانست و اضافه کرد: در هنگام بروز حوادث طبیعی کودکان آسیب‌پذیرتر و شرایط جسمی و روح لطیف آنان در مواجهه با این رخدادها شکننده‌تر است.

کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور نیز به طور معمول با خودرو-کتابخانه‌های خود به مناطق دور از دسترس کانون می‌روند، در این مناطق حضور پیدا کرده‌اند و مربیان با هدیه دادن اسباب بازی، کتاب، لوازم تحریر و نیز انجام بازی‌های گروهی، لبخند را به لب بچه‌های مناطق سیل‌زده بازگرداندند.

مربیان این کتابخانه‌های سیار، با بچه‌ها به بخش‌هایی که امنیت بالایی دارد، مثل مسجد یا مدرسه یا حتی فضای باز مسطح می‌روند و با هم به قصه‌خوانی یا بازی مشغول می‌شوند.

بارش باران سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان که از شامگاه پنج‌شنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، شرایط در این استان را وخیم‌ کرد به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیلاب در منطقه جاری شده است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب خسارت کلی و جزیی دیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج