تجهیزات و کتب کمک آموزشی در مدارس زنجان توزیع شد


تجهیزات و کتب کمک آموزشی در مدارس زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال، تجهیزات و کتب کمک آموزشی تهیه و در مدارس نواحی و مناطق ١٤گانه استان زنجان توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان روز شنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا، گفت: بیش از ۹ هزار جلد کتاب از سوی موسسه خانه کتاب و موسسه بنیاد علوی به مبلغ هفت میلیارد و ٧٠٠ میلیون ریال تهیه و به مدارس اهدا شد.

ابراهیم رفیعی افزود: علاوه بر آن، تجهیزات کارگاهی هنرستان ها از قبیل مجموعه آموزشی گیربکس، موتور کامل پراید، دستگاه جوشکاری، پروژکتور، دوربین، پکیج جغرافیایی، کولر، دستگاه هوشمند ساز، میز لیزری نیز از محل اعتبارات دولتی و اهدایی با اعتبار

هشت میلیارد و ٢٥٠ میلیون ریال تهیه شده که به مناطق و نواحی ١٤گانه استان ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات، تامین منابع از بیرون که ذاتا وظیفه سازمانی نیست، یک اقدام بزرگ و ارزشمند است که انجام این مهم می تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد.

این مسؤول ادامه داد: کنکور هدف نیست اما وضعیت کنکور استان به عنوان یک نقطه ضعف وارد ادبیات عموم شده بود و با تلاش مجموعه آموزش متوسطه استان این رتبه از ٢٤ به رتبه ١٦ ارتقا یافت لذا باید تلاش کرد تا این موفقیت ها بیشتر شود.

وی اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس نیز لوازم و تجهیزات ورزشی در قالب کاروان مهر با نشاط، با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به مدارس استان ارسال شده بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: این کاروان ورزشی، شامل ۱۲ هزار قلم کالای مصرفی و غیر مصرفی، همچون میله والیبال، دروازه فوتسال، انواع توپ بسکتبال، هندبال، والیبال، فوتسال، حلقه هولاهوپ، طناب بازی، مانع و مخروط، به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی، کیفیت بخشی درس تربیت بدنی و ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان به ۱۴ منطقه استان ارسال شد.

هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس