54 کیلومتر جاده اصلی فاقد پوشش تلفن همراه در کردستان شناسایی شد


54 کیلومتر جاده اصلی فاقد پوشش تلفن همراه در کردستان شناسایی شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: یک هزار و 122 کیلومتر از جاده‌های اصلی استان پایش و بیش از 54 کیلومتر از این محورها که فاقد پوشش تلفن همراه بود، شناسایی شد.

فردین سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پایش برای شناسایی نقاط کور و فاقد پوشش تلفن همراه و در جاده‌های اصلی پرتردد بین مراکز شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

وی به تصویب ایجاد ۱۵ سایت برای پوشش تلفن همراه در نقاط کور جاده‌های اصلی استان اشاره کرد و افزود: این سایت‌ها در نقاطی که بیش از ۲ کیلومتر پوشش تلفن همراه وجود ندارد، ایجاد خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه سایت‌های مصوب شده باید تا اردیبهشت ماه راه‌اندازی شود، یادآور شد: با بهره‌برداری از این سایت‌ها وضعیت پوشش تلفن همراه در محورهای اصلی استان به طور قابل توجهی ارتقا می‌یابد.

سعیدی از موظف شدن اپراتورها برای رومینگ یکدیگر در محورهای اصلی خبر داد و تاکید کرد: ۲ شهر هزارکانیان دیواندره و سنته سقز زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه قرار می‌گیرند.

وی گفت: سه سایت در گردنه صلوات آباد سنندج به تازگی ایجاد شده که در صورت راه‌اندازی، به طور کامل این محور را تحت پوشش تلفن همراه قرار می‌دهد و در مجموع هفت سایت تاکنون در این مسیر ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه بسیاری از مسیرهای اصلی استان پوشش مناسبی از لحاظ تلفن همراه دارند، افزود: در مجموع با توجه به کوهستانی بودن استان، شاخص‌ها قابل قبول است.

کردستان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه، شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیر بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۴۷ مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و ۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند، ضمن اینکه تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»