ممنوعیت حضور کودکان زیر پنج سال در استخرهای همدان مورد توجه قرار گیرد


ممنوعیت حضور کودکان زیر پنج سال در استخرهای همدان مورد توجه قرار گیرد

همدان- ایرنا- دبیر هیات نجات غریق و غواصی همدان گفت: بر اساس قوانین ورود کودکان زیر پنج سال به استخرهای متعارف شنا در سانس‌‎های عمومی ممنوع است و مدیران مجموعه‌‎های آبی استان به این قانون توجه جدی داشته باشند.

مرتضی سبزی‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور کودکان بالای پنج تا هفت سال تمام به استخرهای شنا به هنگام سانس های عمومی نیز نیازمند همراهی یک فرد از بستگان و یا از وابستگان شناخته شده کودک و با حداقل سن ۱۸ سال تمام امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: حتی ورود کودکان هشت تا ۱۶ سال در سانس های عمومی استخرها نیز باید همراه با بستگان اصلی کودک و با سن بالای ۱۸ سال باشد.

سبزی پور خاطرنشان کرد: نوجوانان بالای ۱۶ سال برای حضور در سانس های عمومی استخرها نیاز به همراه ندارند ضمن اینکه مدیران مجموعه های آبی نباید اجازه حضور کودکان زیر هفت سال مهمان و یا در قالب اردوهای آموزشی و پرورشی در استخرها را بدهند.

الزام حضور ناجیان غریق در دوره بازآموزی

دبیر هیات نجات غریق و غواصی همدان در ادامه با الزام حضور ناجیان غریق این استان در دوره بازآموزی گفت: این دوره ها در راستای آموزش مستمر ناجیان غریق و نیز پیشگیری از هرگونه حادثه در استخرها اجرایی شده است.

وی افزود: تمامی استخرها و مجموعه های آبی که مجوز بهره برداری دارند باید نسبت به معرفی ناجیان غریق خود در این دوره های ۲ روزه اقدام کنند.

سبزی پور اضافه کرد: این ابلاغیه از سوی مدیریت دستگاه ورزش استان همدان صادر شده و به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و آمادگی ناجیان در مدیریت حادثه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این دوره ها نیز به ناجیان گواهی شرکت اعطا می شود ضمن اینکه حضور نداشتن در این کلاس ها تخلف است.

دبیر هیات نجات غریق و غواصی همدان یادآور شد: از این پس هیچ یک از ناجیان غریق بدون گواهی آمادگی نمی توانند در استخرهای شنا فعالیت داشته باشند.

وی افزود: با مدیران استخرهایی که نسبت به این ابلاغیه بی توجه باشند نیز براساس تخلف های باشگاهی برخورد قانونی صورت می گیرد.

در سال های گذشته غرق شدگی در استخر و مکان های آبی در همدان افزایش یافته است.

هم اینک ۲ هزار ناجی غریق در قالب ۴۰ استخر سرپوشیده در سطح استان همدان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا