جهرم و مرودشت دارای مکان مناسب دفن زباله می‌شوند


جهرم و مرودشت دارای مکان مناسب دفن زباله می‌شوند

شیراز - ایرنا- شهرهای جهرم و مرودشت از جمله مناطق استان فارس است که در سال‌های مختلف با چالش دفن بهداشتی زباله روبروست ، در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند تصمیمات کاربردی برای دفن زباله دراین دو شهر فارس گرفته شده است.

سومین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان فارس روز شنبه با اتخاذ تصمیمات کاربردی و با حضور محمود رضایی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، شهردار مرودشت، مدیران شهرداری جهرم و سایر اعضای کارگروه مدیریت پسماند استان در محل استانداری فارس برگزار شد.

حمید ظهرابی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در این نشست بر لزوم ساماندهی دفع پسماند شهرستان مرودشت تاکید کرد و ابراز داشت : با توجه به اعلام شهرداری مرودشت مبنی بر عدم امکان انتقال زباله به منطقه اسماعیل آباد چهارطاق، فرمانداری شهرستان مرودشت با محوریت شهرداری مرودشت و با رویکرد بازیافت زباله ها و مدیریت تمامی زباله های حوزه شهرستان مرودشت، طی مدت یکماه نسبت به بررسی موضوع و در صورت لزوم معرفی مکان جدید برای دفع پسماند این شهرستان اقدام خواهد کرد.

ظهرابی افزود: همچنین شهرداری مرودشت موظف شده ؛ تا زمان بهره برداری مکان جدید، نسبت به فنس کشی سایت فعلی و دفن اصولی زباله ها و رعایت اصول زیست محیطی اقدام کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس ادامه داد: برای مرکز دفع پسماند شهر جهرم هم تصمیماتی گرفته شده و شهرداری جهرم موظف شده ؛ نسبت به ساماندهی اصولی مرکز دفع، مطابق با شیوه نامه ارسالی توسط وزارت کشور و رعایت الزامات زیست محیطی شامل دفن اصولی زباله ها، تفکیک زباله های عادی و عفونی و سایر موارد اقدام کند.

وی پیرامون طرح نوروزی پاکسازی حاشیه جاده ها، ورودی شهرها و مسیر های گردشگری با عنوان طرح استقبال از زائرین و مهمانان نوروزی در طبیعت پاک نیز توضح داد و گفت: با تصویب کارگروه مدیریت پسماند و ابلاغ مصوبه فرمانداران موظفند؛ از تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری تا آغاز تعطیلات نوروزی، نسبت به اجرای طرح در بازه ی زمانی مشخص شده در سطح شهرستان ها اقدام کنند تا چهره شایسته از فرهنگ و منش استان فارس به زائران و مهمانان نوروزی ارائه گردد و امید است این روند تا پایان سال ادامه یابد.

این مقام مسوول تاکید کرد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت به منظور تسریع در روند واگذاری اراضی مربوط به مراکز امحای پسماند های ویژه، رفع موانع موجود و شروع عملیات ساخت و ساز در این سایت ها، حداکثر طی مدت یک هفته نسبت به برگزاری جلسه با ادارات مربوطه باید اقدام کند.

زباله های شهری در صورتی که به درستی و در محلی مناسب دفن نشوند با ضایعات زیست محیطی زیادی همراه خواهند بود، بر اساس آمارهای موجود در استان فارس روزانه ۲ هزار و ۹۰۰ تن زباله تولید می شود که تقریبا نیمی از آن به صورت اصولی و بهداشتی دفن نمی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان