کمک‌های یک واحد معدنی بافق برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال شد


کمک‌های یک واحد معدنی بافق برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال شد

یزد - ایرنا - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق گفت: به منظور ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده از سیل تعدادی ماشین آلات و کمک‌های غیرنقدی برای مردم سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور ارسال شد.

رضا فلاح مبارکه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: نخستین محموله کمک رسانی این شرکت شامل چهار دستگاه ماشین آلات امدادرسانی و چهار دستگاه کامیون شامل کالا و اقلام ضروری برای سیل زدگان است.

وی افزود: در پی جاری‌شدن سیل در سیستان و بلوچستان و زیرآب‌رفتن برخی مناطق جنوبی استان، ماشین آلات یادشده از واحد راهسازی شرکت و مقداری نیازهای ضروری به این مناطق ارسال شد.

فلاح مبارکه تصریح کرد: کمک‌های غیرنقدی و محموله‌های تهیه‌شده شامل کنسرو، آب معدنی، پتو، لوازم گرمایشی، پوشاک و … است که با پنج دستگاه کامیون به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان حمل شد.

وی خاطرنشان کرد: ماشین آلات راهسازی و امداد رسانی به مدت ۱۰ روز در منطقه، یاری رسان مردم سیل زده در جنوب شرق کشور خواهند بود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خاطرنشان کرد: سه کامیون دیگر نیز شامل اقلام ضروری در قالب ۱۰ قلم کالا همچون مواد خوراکی ،کنسروی، مواد بهداشتی، بخاری، پتو و پوشاک از سوی شرکت سنگ آهن برای کمک به هموطنان سیل زده پیش بینی شده است.

سیل اخیر ( ۹ روز پیش) ، جنوب سیستان و بلوچستان را به طور کامل در برگرفت و مردم گرفتار سیل و مشکلات ناشی از آن شدند.

پیش از این متجمع معدنی و صنعتی چادرملو اردکان ۲۰ میلیارد ریال کمک نقدی، جهادسازندگی سپاه الغدیر چند محموله کمک های امدادی و کمک رسانی و همچنین جمعیت هلال احمر استان یزد ۲ محموله برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال کردند.

قطع راه های ارتباطی ۵۰۰ روستا، بسته شدن ۲۶ محور فرعی، قطع برق ۱۳۰ روستا، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۳۰۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی، آسیب به بخش کشاورزی در کنارک، چابهار و دلگان، قطع ارتباط تلفنی در نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک، قصرقند و همچنین آبگرفتگی تعدادی از معابر و منازل شهری و روستایی از جمله این آسیب‌هاست.

عملیات استخراج سنگ آهن از معدن چغارت بافق از سال ۱۳۵۰ خورشیدی آغاز شد و به طور متوسط سالانه بیش از ۲ میلیون تن سنگ آهن از این معدن استحصال و به کارخانه‌های فولاد داخلی و بعضا به کشورهای خارجی صادر شده است.

پنج‌ هزار و ۵۶۰ نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به کار اشتغال دارند و با جذب ۴۴۰ نیروی جدید ، شمار آنها به ۶ هزار نفر می‌رسد که با احتساب خانواده بازنشستگان حدود ۷۰ درصد جمعیت شهرستان بافق به این شرکت وابسته است.

معدن چغارت در ۱۳ کیلومتری شهر بافق واقع شده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟