اسدآبادی‌ها اسب کُرد پرورش می‌دهند


اسدآبادی‌ها اسب کُرد پرورش می‌دهند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از فعالیت سه واحد پرورش اسب نژاد کُرد در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد واحد پرورش اسب که دارای مجوز قانونی هستند، یک واحد صنعتی و دو واحد دارای پروانه کوچک روستایی است.

سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به واحد صنعتی پرورش اسب اسدآباد افزود: این واحد صنعتی ۳۰ رأسی پرورش اسب با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان در شهرستان احداث شده که از این میزان اعتبار افزون بر ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات و اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان از طریق آورده متقاضی بوده است.

وی با بیان اینکه واحد صنعتی فوق در حال فعالیت بوده اما هنوز احداث کامل طرح انجام نگرفته و به بهره برداری نرسیده است، خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح، بهره برداری رسمی این پروژه در هفته دولت سال آینده انجام خواهد گرفت.

بیرنگ در ادامه با اشاره به فعالیت دو واحد پرورش اسب با پروانه کوچک روستایی در مجموع با ۱۶ رأس اسب در شهرستان نیز تصریح کرد: در راستای ایجاد این این دو واحد در مجموع ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه نژاد اسب های پرورشی این شهرستان بیشتر نژاد کرد بوده و نژاد عرب ایرانی نیز پرورش داده می شود و این اسب ها دارای شناسنامه هستند، افزود: سوارکاری، جشنواره ها، همایش ها و مسابقات از جمله مواردی است که از وجود اسب ها استفاده شده و برای صاحبان واحدهای پرورش اسب دارای توجیه اقتصادی بالایی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد اضافه کرد: در حال حاضر دو مورد متقاضی احداث و راه اندازی واحد صنعتی پرورش اسب در شهرستان وجود دارد که در حال اخذ پروانه موافقت اصولی خود هستند.

بیرنگ در پایان یادآور شد: علاوه بر سه واحد پرورش اسب فوق، تعداد ۲۰ واحد سنتی پرورش اسب نیز به صورت پراکنده در سطح روستاهای این شهرستان فعال است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس